معادن راکد خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شوند

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۲۹۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریالی در بخش معدن شهرستان بشرویه تاکنون خبر داد.

معادن راکد خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شوند

در حاشیه جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد شهرستان بشرویه اظهار کرد: در مجموع ۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در بشرویه صادر شده است.

وی استخراج اسمی سالانه مواد معدنی در بشرویه را حدود ۳۹۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی معدنی شهرستان بشرویه بالغ بر ۳۱ میلیون تن است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در این شهرستان برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: انواع گرانیت، سرب و روی، هماتیت، خاک های صنعتی، کلسیت، مرمر، بنتونیت و سنگ لاشه از جمله مهم‌ترین مواد معدنی استخراجی این شهرستان است.

ایمانطلب با بیان اینکه تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال و واگذاری به سرمایه‌گذاران با برنامه و دارای صلاحیت از اولویت‌های سازمان صمت استان است، افزود: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور ۷ تن از بهره برداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهره‌برداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت از بهره‌برداران این معادن اقدام و معادن از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها