جنگ ثروتمندان

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

درحالی که کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده، صف‌بندی و جناح بندی سیاسی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

به اعتقاد نشریه انگلیسی «گاردین» می‌توان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «مایکل بلومبرگ»، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک را دشمنان «بالفطره» در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قلمداد کرد.

امپراطوری رسانه‌ای بلومبرگ از ماه ها قبل با تمام توان فعالیت علیه ترامپ را آغاز کرده و در این راستا صدها کارمند فعال در رسانه های ۳۰ ایالت آمریکا را با هزینه کرد ۱۰ میلیون دلار جهت تبلیغ و فعالیت رسانه ای گسترده برای حمایت از نامزد دموکرات ها به خدمت گرفته است.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است مایکل بلومبرگ

اقدامی که خشم ترامپ و درگیری لفظی او با بلومبرگ را پس از توئیتش به همراه داشت. ترامپ در توئیتش بلومبرگ را مورد تمسخر قرار داده و به او توصیه کرده بود، به مشاورانش که در پی اخاذی از او هستند، پول ندهد.

ترامپ همچنین پس از انتشار ویدئویی از بلومبرگ در صفحه اینستاگرامش که نشان می داد، وی پس از ناخنک زدن به خوراکی‌ ها در ستاد انتخاباتی اش، انگشتان خود را لیس می‌ زند، در توئیتر نوشت: «مایک کوچولو، انگشتان کثیفت را لیس نزن هم برای دیگران و هم خودت غیر بهداشتی و خطرناک است».

توئیتی که به شدت بلومبرگ را عصبانی کرد و او را وادار کرد، در پاسخ، ترامپ و دولتش را دروغگو توصیف و در تجمع انتخاباتی اش در شهر «تنسی» ترامپ را به تلاش برای فروپاشی آمریکا متهم کند. وی همچنین در سخنرانی دیگرش در «فیلادلفیا» ترامپ را فردی کودن خطاب کرده بود که نمی داند، چگونه امور را اداره کند. در ادامه بلومبرگ ترامپ را نه یک تاجر، بلکه یک پیمانکار ساختمانی و بازاریاب توصیف کرده بود.

این درگیری های لفظی درحالی بین ترامپ و بلومبرگ جریان داشت که نظرسنجی های مرحله مقدماتی انتخابات از پیش افتادن نامزدهای دموکرات همانند بلومبرگ از جمهوری خواهان خبر می داد و این برای بلومبرگ و دموکرات ها توأمان حائز اهمیت بود، چون بلومبرگ تنها نامزد دموکرات ها از ایالتی بود که ترامپ به عنوان نماینده جمهوری خواهان از آن نامزد شده بود.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

سرآغاز دشمنی و خصومت بلومبرگ و ترامپ

دشمنی و خصومت بلومبرگ با دونالد ترامپ به سال ۲۰۱۶ باز می گردد، زمانی که بلومبرگ در نشست سراسری حزب دموکرات‌ها گفته بود: «به هیچ حزبی وابستگی ندارد و عضو آن نیست»، اما برای تشویق رأی‌دهندگان به انتخاب «هیلاری کلینتون»، نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و شکست دونالد ترامپ از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کند.

ترامپ در پاسخ به این سخنان در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت که «مایکل بزدل وقتی نه شجاعت نامزدی در انتخابات را داری و نه چیزی از من می دانی درباره من حرف نزن ... دوره اخیر شهرداریت در نیویورک افتضاح بود».

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

اگرچه پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ روابط او با بلومبرگ به حالت عادی و دوستانه بازگشت، اما با آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و آغاز جنگ بر سر تصاحب قدرت روابط آنها بار دیگر تیره شد.

بلومبرگ در اولین حمله با انتشار مقاله‌ای به سیاست های ترامپ در اداره کشور به شدت انتقاد کرد: «به نظرم ترامپ در رفتارها و برخوردهایش فاقد ذکاوت و سیاست است، دو عاملی که نداشتن آن، نه تنها برای کشور خوب نیست، بلکه به نظرم بسیار ناخوشایند است».

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

کمک یک صد میلیون دلاری به ستاد بایدن در فلوریدا

در ادامه رویارویی های بلومبرگ و ترامپ و با آغاز رقابت نامزدها بلومبرگ از نامزدی خود برای شرکت در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

تحلیلگران نامزدی بلومبرگ در این دور از انتخابات را به این جهت که می‌توانست، ترکیب و نوع رقابت های نامزدها برای راهیابی به کاخ سفید را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، حائز اهمیت دانستند.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

بلومبرگ، صاحب شبکه رسانه ای «بلومبرگ» با وجود صرف یک میلیارد دلار برای نامزدی در انتخابات، ۳ ماه پس از ورود به این عرصه از انصراف خود از ادامه رقابت ‌ها به نفع «جو بایدن»، رقیب هم حزبیش خبر داد، اما تاکید کرد که خروجش از عرصه انتخاباتی که ۳ ماه پیش برای شکست ترامپ وارد آن شده بود؛ به معنای خروج از میدان نیست، بلکه امروز در راستای شکست او از انتخابات کناره ‌گیری می‌کند.

به همین منظور وی اعلام کرد، یک صد میلیون دلار را برای کمک به ستاد انتخاباتی بایدن در ایالت فلوریدا جهت شکست ترامپ در رقابت ‌های انتخابات پیش رو اختصاص داده و قرار است، این مبلغ صرف بالا بردن مشارکت آرا در این ایالت و جذب هرچه بیشتر آرای آمریکایی های اسپانیایی تبار شود.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

پرداخت ۲۰ میلیون دلار برای آزادی زندانیان

از سوی دیگر و در ادامه این فعالیت ها بلومبرگ به همراه شماری از شخصیت های مشهور آمریکایی مانند «جان لگند» و «لیبرون جیمز» ۲۰ میلیون دلار را به آزادی زندانیان جرایم مالی در ایالت فلوریدا اختصاص داد و هدف از این اقدام را فراهم کردن امکام مشارکت آنها در انتخابات سوم نوامبر اعلام کرد.

ناظران با بیان اینکه این مبلغ آزادی ۳۲ هزار زندانی جرایم مالی آمریکایی در ایالت فلوریدا را به دنبال دارد، خاطر نشان کردند: این به معنای مشارکت ۳۲ هزار رای در انتخابات پیش رو، آن هم در ایالتی است که به جهت داشتن بالاترین میزان رأی دهندگان از اهمیت بسیار زیادی در انتخابات آمریکا برخوردار است، چراکه آراء این ایالت همواره در تعیین فرد پیروز در انتخابات سرنوشت ساز بوده است.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

مایکل بلومبرگ کیست؟

مایکل روبنس بلومبرگ یهودی زاده روسی که در سال ۱۹۴۲ در بوستون آمریکا به دنیا آمد. از همان کودکی علاقه زیادی به درس داشت و با کمک هوش بالای خود توانست به راحتی وارد دانشگاه خصوصی «چارلز هاپکینز» و ۴ سال بعد در رشته برق فارغ التحصیل شود. مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بیزینس از دانشگاه «هاروارد» دریافت کرد.

بعد از فراغت از تحصیل وارد بورس وال استریت شد و به کمپانی «سالمون برادرز» پیوست، اما پس از مدتی از این شرکت جدا شد، تا فعالیت های تجاری خود را با ۱۰ میلیون دلار سودی که از سالمون برادرز به دست آورده بود، آغاز کند.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

وی با همین سرمایه موسسه اطلاعات مالی بازار نوآور را تاسیس کرد که بعدها به «بلومبرگ ال. پی» تغییر نام داد. در ادامه وی مرکز داده کامپیوتری طراحی کرد که به سرمایه گذاران اجازه می داد، به صورت آنلاین با به اطلاعات بازارهای مالی و محیط های کسب و کار دسترسی داشته باشند و این زمینه توسعه کار شرکتش نه تنها در آمریکا بلکه در دیگر کشورهای دنیا شد.

در سال ۲۰۰۱ میلادی پس از پیروزی در انتخابات شهرداری نیویورک به عنوان شهردار این شهر مشغول به کار شد که برای دو دوره دیگر نیز ادامه داشت.

میلیاردری که کمر به شکست ترامپ بسته است

با آغاز رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا بلومبرگ از نامزدی خود در این انتخابات خبر داد. برخی ناظران ورود بلومبرگ به کارزار انتخابات را تبدیل شدن آن به میدان رویارویی و جنگ ثروتمندان توصیف کردند، اگرچه ثروت بلومبرگ قابل قیاس با ثروت ترامپ نیست.

منبع: مشرق

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها