آئین های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نمی شود/ پلمپ واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان

استاندار بوشهر گفت: آیین‌های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نخواهد شد و باید از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.

آئین های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نمی شود/ پلمپ واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر، شهادت مدافع سلامت استان زهرا رگبار را به خانواده و جامعه پزشکی و مردم استان بوشهر تسلیت گفت.

وی با اشاره به موج سوم کرونا در کشور و استان از مردم استان بوشهر خواست همچنان ضمن استفاده از ماسک، پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

استاندار بوشهر گفت: هیچ واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید نشده و تنها راه مقابله با این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

گراوند در مورد آیین‌های دهه آخر صفر و اربعین حسینی بیان داشت: مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری همان دستورالعمل‌های ویژه دهه اول محرم بوده، آیین‌های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نخواهد شد و باید از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.

وی در مورد فعالیت مهدکودک‌ها افزود: با توجه به گزارش اداره کل بهزیستی در مورد فعالیت مهدهای کودک، مهدهای کودک در استان با رعایت دستورالعمل و نظارت مستمر می‌توانند فعالیت خود را از سرگیرند.

استاندار بوشهر در خصوص پیاده‌روی ولایت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در مناطق مختلف استان بوشهر گفت: با توجه به گزارش‌های مختلف در مورد وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های مختلف استان از جمله دشتستان، امسال پیاده‌روی ولایت در دشتستان و سایر نقاط استان برگزار نخواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا، نسبت به پلمب واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان، اقدام کنند.

استاندار بوشهر در مورد مراسم‌های عروسی پس از ماه صفر گفت: برای این موضوع باید چارچوبی مشخص شود تا دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عروسی با جدید نظارت و رعایت شود.

گراوند با بیان اینکه ادارات حق ارائه خدمت به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند را ندارند، تصریح کرد: ادارات استان همکاری لازم با کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، جانبازان شیمیایی و مادران کودکانی که مشکلات جسمی دارند، در زمینه استفاده از ظرفیت دورکاری را داشته باشند.

وی افزود: آشپزخانه‌های صنعتی فعال در مناطق نفت و گازی و پارس جنوبی در صورت عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی، به مدت دو هفته پلمب شده و فرمانداران این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار بوشهر در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل و تفریحگاه‌ها گفت: در این زمینه حوزه اجتماعی و شهری استاندار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد سلامت، گروه‌های مردمی جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل و تفریح‌گاه‌ها تشکیل دهند.

گراوند بر توسعه خدمات الکترونیک برای خرید کالا و اقلام مورد نیاز در استان در شرایط کرونایی تاکید کرد.

وی بر تشدید نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا بوده که از همه مردم استان در بخش‌های مختلف انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها