بیانیه نمایندگان، ولی فقیه در ۴ استان: قره‌باغ متعلق به آذربایجان است

نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند: دولت آذربایجان در بازپس‌گیری اراضی قره‌باغ کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده است.

بیانیه نمایندگان، ولی فقیه در ۴ استان: قره‌باغ متعلق به آذربایجان است

ائمه جمعه استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در ارومیه در خصوص موضوع اقدام کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر موضوع قره‌باغ بحث و بررسی کردند.

در پایان این نشست بیانیه‌ای مشترک منتشر شد که متن بیانیه به شرح ذیل است

بسم الله الرحمن الرحیم

هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان، کشور اهل‌بیت نیست و دولت آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده و با این اقدام درصدد اجرای چهار قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل برآمده است.

ما به اقتضای آیات قرآن و سیره معصومین علیه‌السلام و به اقتضای فلسفه انقلاب اسلامی خود را ملزم به حمایت و دفاع از مظلوم می‌دانیم. ملت آذربایجان بهتر از همه می‌دانند که جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیراً دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تأکید کرده است. اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود، قطعاً اشغال تا باکو امتداد می‌یافت.

در حال حاضر نیز تنها راه زمینی آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران سخاوتمندانه آن‌را در اختیار دولت آذربایجان قرار داده است.

جای تأسف است که اخیراً دشمنان رابطه ۲ کشور دوست، به بهانه‌های واهی هیاهو و غوغا راه انداخته و جمهوری اسلامی را متهم به خیانت کرده‌اند. این نکته اقتضا می‌کند که ما نسبت به حجم جنگ روانی دشمن حساس بوده و ابزار برآورده شدن منویات شوم آن‌ها نگردیم.

ما با تجلیل از پیروزی‌های اخیر، از خداوند متعال برای شهدای ملت بزرگ آذربایجان علو درجات مسألت داریم و امیدواریم این غائله هر چه سریع‌تر با احقاق حق به ذی‌حق به پایان برسد و از خون‌ریزی‌های بیشتر جلوگیری شود.

سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی، سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • رحمت
    0

    اینها چه کاره اند که بیانیه تحریک آمیز می دهند.کی اینها نماینده مردم بوده اند که از جانب آنها بیانیه می دهند.خجالت هم چیز خوبی هست .جنگ عراق گویا یادشان رفته که چگونه آغاز شد.آیا اینها در جنگ شرکت داشته اند ویا خانواده آنها در جبهه حضور می یافتند.به جای این کارهای ناپسند این دو کشور را را به مذاکره وصلح دعوت کنید.چرا از چچنی ها حمایت نمی کنید مگه آنها مسلمان نیستند.چرا از مسلمل نان مظلوم به یوغ کشیده شده ایغور چین حمایت نمی کنید وبیانیه صادر نمی کنید وهزاران ........مگه این کشور چند دولت دارد.خجالت هم چیز خوبی است کشور ما کم گرفتاری دارد که شماها .........

    نظرات شما -
    • م
      0

      دورود بر شما

  • مسعود
    0

    کاش در مورد گرانی ها و مشکلات مردم هم بیانیه میدادید کلا عادت دارید در مسائلی که به شما ربطی نداره دخالت کنید

  • کوروش
    0

    چرا نگفتند آذربایجان و قره باغ و خود ارمنستان جز ایران است و باید به آغوش وطن برگردد مگه 99 سال نگذشته،مردم وقت آن نیست آذربایجان و ارمنستان باز بگیریم.

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      اگه همچین چیزی بگن مطمئن باش حاضرند شهرهاشونو به هم پیشکش کنن فقط مثل ما بیچاره نشن!!!

  • بی نام
    0

    قابل توجه دوستانی که آذربایجان را همدست رژیم صهیونیستی و شریک جرم آن در منطقه معرفی میکنند عدم موضعگیری قاطع و شفاف ایران در مناقشه قره باغ باعث شده که ما تنها نظاره گر مانور سیاسی و نظامی ترکیه بیخ گوشمان باشیم و هر روز تعدادی خمپاره هم داخل مرزهای ما سقوط کند

  • داروغه
    0

    چرا ؟چون ارمنستان مسیحی هستن ؟؟؟به خدا ظلم دارید میکنید

  • یه ایرانی
    0

    به شما چه دخالت میکنید؟ مگه مرض دارید همش دشمن تراشی میکنید و بعد داد صلح و تلاش برای امنیت خاور میانه سر میدید؟مگه مردم خودمون کم بدبختی دارن که رفتید شدید حلال مشکلات دیگران؟؟؟ یادتون رفته با آذربایجان چه برخوردی داشتید وقتی نماینده اسرائیل به اونجا سفر کرد وازش استقبال کردن؟؟؟ هر طرف باد بیاد اونوری میرید!!!!

  • محمدی
    0

    جناب رحمت کلمه تحریک آمیز دیگه چه صیغه ایه؟ کشور شیعه دم گوش ما یک استان کاملاً داخلی ومحصور با استانهای دیگرش توسط یک اشغالگر پررو همانند اسراییل مورد تجاوز واقع شده وبر مردمان اصلیش ظلم وستم میشه شما حمایت بحق رو میگید تحریک آمیز ! واقعاً براتون متاسفم یه بار نقشه قره باغ را سرچ کنید سپس حکم صادر فرمایید نه چشم بسته والکی وجانبدارانه.

  • کاربر ناشناس
    0

    قرباغ رو جزء آذربایجان ویا ارمنستان دونستن یعنی تایید عهدنامه تحمیلی ترکمنچای و تایید اشغالگری و تصمیم بعدی روس ها یعنی استقلال دادن به این سرزمین ها برخلاف اینکه در انقلاب اکتبر شوروی الغای این عهدنامه وتحمیلی بودن آن رو پذیرفته بودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها