کیفیت هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به گزارش مرکز سنجش کیفی آلاینده‌های هوای استان مرکزی، کیفیت هوای کلانشهر اراک روز شنبه برای گروه‌های سنی حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت.

کیفیت هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد

رضا میرزایی افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های مرکز سنجش آلودگی هوای اراک، از ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) شاخص کیفیت هوای اراک به ۱۴۰ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: آلاینده اصلی آلودگی هوای اراک در شرایط فعلی، ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان در شرایط جاری از فعالیت بدنی در فضای باز پرهیز کنند و زنان باردار و بیماران سخت درمان نیز مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

میرزایی تصریح کرد: دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

تاکنون برای حل معضلات آلایندگی هوای اراک، ۲ طرح جامع کاهش آلودگی در دولت‌های مختلف مصوب شده و به مرحله اجرا درآمده است اما راهبردهای ان به‌طور کامل عملیاتی نشده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها