عمره مفرده بعد از ۷ ماه تعطیلی از سر گرفته شد/ عکس و فیلم

پس از حدود هفت ماه تعطیلی، درهای خانه خدا از سحرگاه امروز به روی عمره‌گزاران باز شد و حدود 6 هزار زائر ساکن عربستان با رعایت فاصله و نکات بهداشتی به طواف خانه خدا پرداختند.

عمره مفرده بعد از ۷ ماه تعطیلی از سر گرفته شد/ عکس و فیلم

درهای خانه خدا به روی عمره‌گزاران بعد از حدود ۷ ماه از سحرگاه امروز باز شد و حدود ۶ هزار عمره‌گزار ساکن عربستان به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

بر اساس تصمیم متولیان مسجدالحرام، در نخستین‌دوره برپایی عمره مفرده، ساکنان عربستان که در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال هستند، امکان ثبت‌نام عمره مفرده و تشرف به این مناسک را دارند و قرار است در صورت مناسب بودن وضعیت و کنترل کرونا ، در ماه‌های آینده ثبت‌نام از متقاضیان عمره مفرده از سایر کشورها نیز صورت گیرد.

البته علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان شرط برقرای عمره مفرده را پذیرش شروط ایران از سوی سعودی‌ها عنوان کرده است و به نظر می‌رسد تا سال آینده امکان ازسرگیری عمره مفرده برای ایرانیان وجود ندارد.

طواف عمره گزاران صبح امروز۱۷ صفر و پس از بازگشایی خانه خدا

عمره‌گزاران امروز پس از ورود به مسجدالحرام، روی خطوط از پیش قرار داده شده برای حج تمتع، طواف کردند. همچنین استفاده از ماسک ضروری است و لمس و بوسیدن کعبه نیز هنوز ممنوع اعلام شده و امکان نزدیک شدن به کعبه وجود ندارد.

در ادامه تصاویری از برقراری عمره مفرده و‌ حضور زائران در مسجدالحرام پس از حدود ۷ ماه تعطیلی عمره را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فاطمه
    0

    با توجه به شیوع کرونا و هزینه های بسیار بالای حج !!! ونیز مشکلات اقتصادی شدید وبیکاری ،افراد با ایجاد اشتغال و کمک به جوانان ثوابی فراوان خواهند برد. بیایید در این موقعیت امروز بیشتر به فکر هم باشیم. " فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره فمن یعمل مثقال ذره شره یره" " حج " هم اکنون در خانه هایی است که دختر وپسر برای تهیه ساده ترین جهیزیه درمانده اند!!! مطمئن باشید پاداش شما پیش خداوند محفوظ است. با کمک به ازدواج جوانان وتشکیل خانواده ، راههای فساد را ببندیم. انشاالله.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها