چطور یک ایرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بلژیک شد؟

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی بلژیک گفت: من دو سال با فلاحتگر در بلژیک کار کردم، از او خیلی مسائل فنی یاد گرفتم. شاید یکی از عوامل حضورم در تیم ملی بلژیک فلاحتگر باشد و برای او احترام زیادی قائل هستم.

چطور یک ایرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بلژیک شد؟

علیرضا نصرآزادانی، ملی‌پوش اسبق تا سال ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی تکواندوی بلژیک شد؛ دو سال بعد از دستیاری فلاحتگر، سرمربی سابق بلژیکی‌ها. هرچند این انتخاب حرف و حدیث‌های زیادی در پی دارد و حتی ظاهراً داود فلاحتگر از این قضیه ناراحت است و نصرآزادانی هم می‌داند همکارش دلخور است، اما جدا از اینکه هنوز بر دوستی اش با فلاحتگر اصرار دارد، معتقد است انتخابش، تصمیم فدراسیون بلژیک بوده است.

چه اتفاقی افتاد شما سرمربی شدی؟

من از سال ۹۷ مربی تیم ملی بلژیک هستم و حالا با پیشنهاد فدراسیون بلژیک و طبق توافقی که صورت گرفته تا سال ۲۰۲۴ سرمربی شده‌ام. برنامه فدراسیون این کشور بلندمدت است و آن‌ها نگاه هشت ساله برای موفقیت تکواندو کشورشان دارند. قرارداد من به صورت قانونی با فدراسیون تکواندو این کشور فعلاً تا ۲۰۲۴ بسته شده است.

با این حساب مسئولیت همه رده‌های سنی بر عهده شماست؟

بله مسئولیت همه رده‌های سنی با من است. بلژیکی‌ها می‌خواهند روی پایه‌های تکواندوشان سرمایه‌گذاری کنند. من به همه باشگاه‌ها می‌روم و نفرات برتر را شناسایی می‌کنم. نفراتی که در رده بزرگسالان هستند به خاطر شرایط سنی بعد از المپیک توکیو ناچار هستند از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند و ما ناچاریم روی رده‌های پایه کار کنیم تا نسل جدیدی به تیم ملی معرفی کنیم.

آیا برای انتخاب دستیار از گزینه‌های ایرانی استفاده می‌کنید؟

فعلاً قرار است یکی از مربیان بلژیکی که اکثر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان شاگردان او هستند به من در تیم ملی کمک کند. تلاش می‌کنم تا پس از گذشت زمان و باز شدن فضا دستیار ایرانی انتخاب کنم، این موضوع به شرطی قابل اجراست که فدراسیون بلژیک با پیشنهادم موافقت کند. قطعاً در صورت موافقت پیشنهاد، من هم یکی از گزینه‌های ایرانی را به فدراسیون تکواندو بلژیک معرفی می‌کنم.

صحبت‌هایی در فضای مجازی مطرح شده که دلیل جدایی داود فلاحتگر اختلاف نظر شما با او بوده، این موضوع صحت دارد؟

من خیلی در فضای مجازی فعالیت ندارم. در گفتگوهایی که با دوستانم داشتم چیزهایی شنیده‌ام. من دو سال با فلاحتگر در بلژیک کار کردم، از او خیلی مسائل فنی یاد گرفتم. شاید یکی از عوامل حضورم در تیم ملی بلژیک فلاحتگر باشد و برای او احترام زیادی قائل هستم. فلاحتگر به خاطر مسائل شخصی قطع همکاری کرد. من برای زندگی شخصی خودم برنامه‌ریزی کرده‌ام و دنبال هدفم هستم. صحبت‌هایی که این روزها می‌شود برای من مهم نیست، چون آن‌هایی که چنین حرف و حدیثی را در فضای مجازی مطرح کرده‌اند اینجا نیستند و از چیزی خبر ندارند. خدا ناظر همه مسائل است و همین برایم کافی است.

پس دوستی شما و فلاحتگر مثل گذشته پابرجاست؟

من قدردان فلاحتگر هستم. دوست داشتم در ادامه راه باز هم باهم کار کنیم، اما به دلایل و مشکلاتی که پیش آمد دیگر قسمت نیست فعلاً باهم همکار باشیم. هیچ اختلافی باهم نداریم. او چندماه پیش برای تسویه‌حساب با فدراسیون بلژیک به این کشور آمد و حتی همدیگر را ملاقات کردیم باهم قهوه خوردیم، شاید او از من دلخور باشد، اما من همان روز حلالیت طلبیدم و هیچ مشکلی باهم نداریم.

حرفی مانده؟

من همراه خانواده‌ام به بلژیک آمده‌ام، نمی‌توانم فعلاً شرایط زندگی‌ام را تغییر دهم، همه برنامه زندگی در حال انجام است، با این شرایطی که من دارم شاید دلخوری او از من طبیعی باشد، اما نباید فراموش کنم که فلاحتگر دوست خوب من است. آدم نباید خوبی‌ها را فراموش کند. من مدیون فلاحتگر هستم، اما درباره این موضوع فدراسیون تکواندو بلژیک تصمیم‌گیرنده بود. خدای من شاهد است حتی روزی که این موضوع مطرح شد من موافقت نکردم، اما فدراسیون بلژیک گفت در صورت عدم موافقت شما ما ناچاریم با فرد دیگری به توافق برسیم. من هم به خاطر شرایط زندگی‌ام در این کشور به تصمیم آن‌ها احترام گذاشتم. برای فلاحتگر در ادامه مسیر کار و زندگی آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها