هیچ راهپیمایی و تجمع اربعینی در قم برگزار نمی‌شود

معاون استاندار قم گفت: با توجه به وضعیت قرمز قم، بدون هماهنگی، همایش و مراسمی شکل نمی‌گیرد و از اربعین تا ۲۸ صفر نیز ممنوعیت‌ها ادامه دارد و هیچ مراسم، راه‌پیمایی و تجمعی در اربعین برگزار نمی‌شود.

هیچ راهپیمایی و تجمع اربعینی در قم برگزار نمی‌شود

بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: جلسات این شورا باید رسانه محور شود چرا که هنوز از نظر اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه به شرایط مطلوبی نرسیده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: انتقادات و پیشنهادات از سوی اصحاب رسانه در خصوص ارتقای سطح آگاهی می‌تواند راهگشا باشد، بدون تردید در فضای رسانه و اطلاع‌رسانی، اقدامات اثرگذاری در مقابله با کرونا شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کمیته تولید محتوا و قرارگاه رسانه‌ای نیازمند حمایت است و در این باره به برنامه‌ریزی بپردازیم، در این راستا شورای اطلاع‌رسانی با همراهی رسانه در این مدت با کمترین چشم داشتی تلاش کرده‌اند.

سلیمان‌پور بیان کرد: توجه به ظرفیت رسانه در جهت پیشگیری از شیوع کرونا و آموزش و اطلاع سانی در صدر اولویت‌هاست و باید رسانه وضعیت محدودیت‌ها و پلمب ها و برخوردها را نشان دهند.

وی عنوان کرد: از پیشکسوتان رسانه که دارای دانش و آگاهی هستند در جهت آگاه کردن جامعه استفاده شود و از حضور شخصیت‌های با نفوذ بهره بگیریم چرا که تاثیر سخنان این شخصیت‌ها در رعایت جامعه نسبت به پروتکل‌ها از مسئولان ببیشتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: گاهی از یک خبر و مطلب، تحلیل‌های متفاوت زیادی اتفاق می‌افتد که موجب ابهام می‌شود و باید دانشگاه علوم پزشکی برای صدور یک خبر به این مساله توجه داشته باشد.

وی گفت: تقویت قرارگاه رسانه‌ای و کمیته تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و باید بتوانیم در جهت تشدید رعایت پروتکل‌ها، یک عملیات روانی ایجاد کنیم تا مراقبت‌ها و حساسیت‌ها بشتر شود و طبق مختصات فرهنگی بتوانیم توجه مردم را بالا ببریم.

سلیمان‌پور افزود: نقاط ضعف و قدرت برنامه‌ها و سیاست‌ها توسط توسط اصحاب رسانه نقد و بررسی شود و میزان تولید خبر و تاثیر رسانه و فضای مجازی را احصا کنیم.

وضعیت رعایت پروتکل‌ها در نظام اداری مورد انتقاد است

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌ها در نظام اداری مورد نقد است و باید این انتقادات به ستاد مقابله با کرونا منتقل شود تا رعایت پروتکل‌ها با جدیت دنبال شود.

معاون استاندار قم بیان کرد: امیدواریم طرح و پیشنهاداتی نیز در مورد افزایش میزان رعایت میان مردم و صنوف ارائه شود و موضوع برخورد و پلمپ اصناف، جدی‌تر تلقی شود.

وی عنوان کرد: در این ایام با توجه به وضعیت قرمز قم، بدون هماهنگی، همایش و مراسمی شکل نمی‌گیرد و از اربعین تا 28 صفر نیز ممنوعیت‌ها ادامه دارد و هیچ مراسم و راه‌پیمایی و تجمعی در اربعین برگزار نمی‌شود.

سلیمان‌پورادامه داد: نحوه برگزاری هیئت‌های خانگی نیز به سازمان تبایلغات واگذار شده است، پیشنهاد ما تعطیلی روضه‌های خانگی نیست، بلکه افراد توجیه شوند در فضاهای کوچک، تعداد زیادی از افراد را دعوت نکنند و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جهت توصیه به مردم، مداحان و روحانیت تاثیر گذار هستند و اگر بنا باشد روضه خانگی برگزار شود باید در سطح محدودی باشد، در این باره شبکه تبلیغی باید به این سمت و سو برود که اثربخش باشد.

معاون استاندار قم گفت: جایگاه رسانه در اثرگذاری بسیار مهم است، ما نگران شیوع بیماری اعضای خانواده هستیم که با شلوغی منازل ویروس را به سطحی از جامعه منتقل می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها