واکنش بشار اسد به طرح ترور خودش توسط ترامپ چه بود؟

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که بزودی با همتای روسی خود دیدار خواهد کرد و در واکنش به اینکه همتای آمریکایی‌اش گفت، دو سال پیش قصد ترور بشار اسد را داشته تصریح کرد، ترور، شیوه کاری آمریکاست.

واکنش بشار اسد به طرح ترور خودش توسط ترامپ چه بود؟

بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قبلاً قصد ترور اسد را داشته است، واکنش نشان داد و گفت که سیاست آمریکا، مبتنی بر ترور و کشتار است.

اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «ترور، شیوه کاری آمریکاست. این چیزی است که همیشه و طی دهه‌ها و در هر مکان و منطقه مختلفی از جهان، آن را انجام می‌دهند. لذا مسئله جدیدی نیست».

وی افزود: «به همین دلیل، باید همیشه به یاد داشت که چنین طرح‌هایی، بنا به دلایل مختلف وجود داشته است. ما نیز به خاطر وضعیت خود در سوریه و با وجود این درگیری با آمریکایی‌ها، باید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم».

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: «آنان خاک ما را اشغال و از تروریست‌ها حمایت می‌کند. لذا باید انتظار چنین کاری را داشت... حتی اگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشیم، ولی باید این مسئله (ترور) بدیهی باشد».

اسد درباره بهترین شیوه بازدارندگی در برابر آمریکا گفت: «مسئله، مربوط به این اتفاق و طرحهای در نظر گرفته شده درباره این شخص یا این رئیس جمهور نیست، بلکه مربوط به رفتار است».

وی بر این باور است که تا وقتی، موازنه بین‌المللی وجود نداشته باشد، هیچ چیزی آمریکا را از ارتکاب چنین اقدامات شرورانه‌ای منع نخواهد کرد و باید این موازنه به نحوی باشد که آمریکا نتواند از جنایت خود فرار کند، در غیر این صورت، به ارتکاب چنین جنایاتی ادامه خواهد داد.

ترامپ اواسط سپتامبر برای نخستین بار اعلام کرد که قرار بوده آمریکا در سال ۲۰۱۷، اسد را ترور کند، ولی وزیر دفاع وقت آمریکا، مخالف این کار بوده است.

دمشق نیز در واکنش به این اظهارات گفت که آمریکا بر اساس نظام راهزنی عمل می‌کند و با ارتکاب هر جنایتی، تلاش می‌کند که به اهداف خود دست پیدا کند.

در بخشی دیگر از این مصاحبه، بشار اسد اعلام کرد که قرار است بزودی با «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

بشار اسد تأکید کرد که ارتباط او با پوتین مستمراً برقرار است و گفت: تماس منظم تلفنی داریم. بخصوص وقتی اتفاقی جدید می‌افتد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها