یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به کارگاه‌های خرد روستایی اختصاص می‌یابد

یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به کارگاه‌های خرد روستایی اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمود حجتی چهارشنبه شب در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح های بسیار خوبی انجام و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه لازم است در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی متناسب با ظرفیت استان ها برنامه‌ریزی شود، افزود: انجام درست طرح‌های اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: استان ایلام از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است که لازم است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از آنها بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برنامه‌ها و پروژه‌ها را اجرایی و دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به کارگاه‌های خرد روستایی اختصاص می‌یابد.

حجتی عنوان کرد: اراضی آبی استان ایلام در برنامه ای 5 ساله به دو برابر میزان موجود افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع سبب ایجاد اشتغال و تحول در استان ایلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌هایی که وجود دارد بیش از 100 هزار هکتار از اراضی دیم استان ایلام به اراضی آبی تبدیل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت به ارتقا و توسعه بخش کشاورزی در استان هایی مانند ایلام بسیار توجه دارد و برای این موضوع نیز برنامه های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی تأکید کرد: کشور ما از نظر داشتن منابع و ظرفیت های کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد و می توانیم در حوزه های صنایع وابسته به کشاورزی در دنیا به جایگاه خوبی برسیم.

حجتی افزود: صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و بسته‌بندی حوزه‌ها و بخش‌هایی هستند که می توان برای توسعه بر روی آنها کار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما می‌توانیم با تمرکز بر روی صنایع تبدیلی خرد مانند کشورهای چین و هند به توسعه برسیم و در حوزه‌های مخلف وابسته به کشاورزی اشتغالزایی داشته باشیم.

وی افزود: با راه‌اندازی صنایع و خرد و صنایع تبدیلی می توان با سرمایه‌های کم و بازه زمانی کوتاه اشتغالزایی ایجاد کرد و به سود مناسب نیز دست پیدا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی عصر روز چهارشنبه به استان ایلام سفر کرد و از طرح های کشاورزی این استان بازدید کرده و در روز پنجشنبه نیز در برنامه‌های مختلفی حضور پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها