کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۸۰ کارگاه برخط دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: برگزاری ۷۰ تا ۸۰ کارگاه آموزشی برخط در نیمه دوم امسال از سوی این اداره کل برای غنی‌سازی اوقات کودکان و نوجونان از هفت تا ۲۲ سالگی برنامه‌ریزی شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۸۰ کارگاه برخط دارد

نبی الله خدابخشی روز شنبه با بیان اینکه شهریه کارگاه‌های آموزشی اندک است، ابراز داشت: از مجموع بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی برخط برنامه‌ریزی شده و تا این لحظه برگزاری ۴۵ کارگاه با حدنصاب رسیدن ظرفیت کلاس قطعی شد.

وی ادامه داد: ۵۳ هزار و ۲۸۴ نفر از جمعت کودکان و نوجوانان استان سمنان معادل ۱۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که غنی سازی اوقات این قشر آینده‌ساز جامعه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هدفمند و کاربردی همواره در اولویت قرار دارد.

خدابخشی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ‌www.kpf.ir، پس از تکمیل فرم عضویت و انتخاب گزینه دوره‌های تخصصی برخط استانی در کارگاه‌های نقاشی کودک، نقاشی نوجوان، تابلوهای آبستره، نقاشی روی شیشه(ویترای)، خوش‌نویسی(تحریر و قلم)، سفال‌گری، عکاسی، داستان‌نویسی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، خوانش متون ادبی، نمایش‌نامه‌نویسی، قصه‌گویی و نمایش خلاق، طراحی، پویانمایی، کاردستی خلاق، اوریگامی، مهارت‌های هشتگانه‌ی مثبت‌اندیشی، عروسک‌های نمایشی، شاهنامه‌خوانی، سعدی‌خوانی، عروسک‌های پارجه‌ای، و تصویرسازی، شرکت و گواهی پایان دوره دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کرونا فعالیت‌های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان را تعطیل نکرد، افزود: از زمان شیوع کرونا به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمام دوره‌های آموزشی در مراکر کانون پرورش فکری استان به صورت برخط برگزار و دنبال می‌شود.

خدابخشی اظهار داشت: براساس گفته متخصصان مشخص نیست کرونا چه زمانی ریشه کن می‌شود و در دوره شیوع بیماری نباید از آموزش کودکان و نوجوانان غافل بود و ۶ ماه نخست امسال علاوه بر گزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت بر خط یک هزار و ۱۰۰ مورد در قالب پیک امید برای جامعه هدف محتوا تولید شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: مربیان کانون استان در بیش از ۳۰۰ گروه در فضای مجازی در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری مانند معرفی کتاب، شخصیت، وقایع و ایام، سرزمین، قصه‌گویی، قصه‌خوانی و روایت قصه‌های تصویری، شعرخوانی، بحث آزاد، بحث کتاب، مسابقه،‌ دل‌نوشته، خوانش متن ادبی، نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، کاردستی و انجمن های تخصصی و آموزشی فعالیت دارند.

علاقه‌مندان بین سن هفت تا ۲۲ سالگی برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی برخط می‌توانند با مراجعه به سایت kpf.ir یا مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان در شهرستان‌ها از خدمات کانون استفاده کنند.

۵۳ هزار و ۲۸۴ نفر از جمعت کودکان و نوجوانان استان سمنان عضو کانون پرورش فکری استان سمنان هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها