آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

با گذشت کمتر از دو ساعت از اجرای توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مقام‌های دو کشور یکدیگر را به نقض این توافق متهم کردند.

آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

به گزارش خبر فوری ، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران)، عملاً توافق آتش‌بس میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» وارد فاز اجرایی شد ( اینجا بخوانید).

با اینحال، دقایقی بعد از شروع اجرای توافق، «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه «فیس‌بوک» خود با متهم کردن جمهوری آذربایجان به نقض آتش‌بس نوشت: «یگان (جمهوری‌) آذربایجان با نادیده گرفتن آتش‌بس برای اهداف انساندوستانه که از ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ ۱۰ اکتبر (شنبه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران) عملی شده است، ساعت ۱۲:۰۵ به سمت منطقه‌ای به نام «کاراخامبیلی» حمله کرد».

وی ادامه داد: «یگان دفاعی آرتساخ (قره باغ کوهستانی) پاسخ متناسبی را برای متوقف کردن حمله دشمن انجام داد».

از طرف دیگر، ارتش آذربایجان نیز نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به «ترتر» و منطقه «آغ دام» جمهوری آذربایجان متهم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درست 15 دقیقه بعد از آغاز اجرای توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آژیرهای خطر در منطقه قره باغ به صدا درآمد و به مدت دو دقیقه این صدا ادامه داشت.

ارتش محلی منطقه قره باغ گفته است که یک پهپاد شناسایی و جاسوسی وارد حریم هوایی این منطقه شده است.

پیش از شروع آتش‌بس میان باکو و ایروان، مقام‌های وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که نیمه شب گذشته، درگیری‌ها در قره باغ ادامه داشت.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه روز جمعه در مسکو که ۱۰ ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از ۱۲ ظهر امروز (شنبه) دهم اکتبر آغاز می‌شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها