بخش پیوند عضو همدان همچنان تعطیل است

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بخش پیوند کُلیه واقع در بیمارستان بهشتی همچنان بسته است امید می‌رود با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم ، بتوان نسبت به پیوند عضو بیماران دیالیزی اقدام کرد.

بخش پیوند عضو همدان همچنان تعطیل است

دکتر مجید حمیدی روز شنبه بیان کرد: بخش پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی یک مجموع جنرال و عمومی است و مجاور بخش آی.سی.یو قرار دارد بنابراین مراقبت ها از زمان اپیدمی کرونا شدت گرفت تا جایی که با دستور وزارت بهداشت بخش پیوند تعطیل شد.

وی اظهار داشت: به دنبال روند کاهشی شمار مبتلایان به کرونا در کشور بخش پیوند عضو در برخی استان های بزرگ بازگشایی و در همدان نیز به همت رییس بیمارستان بهشتی تجهیزات لازم فراهم شد اما پیک کرونا اجازه بازگشایی این بخش را نداد.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با این وجود بخش پیوند کلیه بیمارستان بهشتی از همه نظر آماده بوده و در صورت بازگشت شرایط به حالت عادی، فعالیت آن از سر گرفته می‌شود.

دکتر حمیدی اظهار داشت: ۶ ماهه نخست سالجاری از خانواده ۱۲ بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت گرفته شد که ۹ مورد اهدا موفق بود و در سه مورد به علت پایدار نبودن شرایط، پیش از رسیدن به اتاق عمل، بیمار مرگ مغزی جان باخت.

وی با یادآوری اینکه نیمه نخست سال گذشته از ۱۴ مورد رضایت‌گیری ۱۱ مورد پیوند موفق صورت گرفت افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور، شهرستان ملایر با ۶ مورد از ۹ مورد اهدای عضو بیشترین میزان اهدا را داشته است.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حالیکه برخی خانواده ها دنبال معجزه و بازگشت بیمار مرگ مغزی به زندگی هستند اما از نظر علم پزشکی در صورت تایید مرگ مغزی یک بیمار، امیدی به بازگشت زندگی برای او نیست.

حمیدی از خانواده بیماران مرگ مغزی خواست در یک تصمیم منطقی و عقلانی به جای سپردن جسم بیمار به آغوش خاک نسبت به اهدای عضو، بخشیدن زندگی به دیگر بیماران نیازمند و زنده نگه داشتن نام و یاد بیمارشان اقدام کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها