کلاهبرداری به شیوه برنده شدن در مسابقه رادیویی

مردی که با ادعای برنده شدن در مسابقه رادیویی شهروندان را فریب داده و حسابشان را خالی می‌کرد، بازداشت شد.

کلاهبرداری به شیوه برنده شدن در مسابقه رادیویی

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیح داد: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره کلاهبرداری به شیوه برنده شدن در مسابقه رادیویی روی میز کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

یکی از شاکیان که ۲۱‌تیرماه شکایت خود را مطرح کرده‌بود، گفت: من ساکن غرب تهران هستم. امروز مردی تماس گرفت و خودش را مجری برنامه رادیویی معرفی کرد. او مهارت زیادی در حرف زدن داشت و گفت که از یک برنامه زنده رادیویی تماس می‌گیرد. آن مرد گفت که من به علت خوش حسابی برنده مسابقه رادیویی شده‌ام و قرار است که ۴۶‌میلیون تومان به حسابم واریز شود.

مجری برنامه از من خواست که برای واریز شدن پول به کنار باجه عابربانک بروم تا کار انتقال پول انجام شود که من به او اعتماد کردم. وقتی کنار باجه عابربانک رسیدم آن مرد دوباره تماس گرفت و درباره کار انتقال پول توضیحاتی داد که آن را انجام دادم.

بعد از پایان عملیات بانکی برایم پیامکی ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده است. پس از آن بود که با شماره آن مرد تماس گرفتم، اما دیگر به تماسم جواب نداد. فهمیدم که آن مرد کلاهبردار بوده و به این شیوه حسابم را خالی کرده است.

کارآگاهان پلیس بعد از بررسی شکایت‌های مطرح شده موفق شدند متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم به این شیوه از شهروندان کلاهبرداری کنم.

ابتدا فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده رادیویی ایجاد کردم. بعد به صورت تصادفی با تلفن همراه شهروندان تماس می‌گرفتم و به خاطر مهارتی که در حرف زدن داشتم خودم را مجری برنامه رادیویی معرفی می‌کردم.

از آنجا که فضایی دروغین برنامه را ایجاد کرده بودم موفق می‌شدم، آن‌ها را فریب داده و پای دستگاه عابربانک بکشانم و موجودی حسابشان را به شماره کارتی که در اختیارشان می‌گذاشتم منتقل می‌کردم. بعد از پایان عملیات بانکی دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادم تا اینکه بازداشت شدم.

سرهنگ ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: افراد کلاهبردار به شیوه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه یا موضوعاتی از این قبیل شهروندان را فریب داده و آن‌ها را پای دستگاه عابربانک می‌کشانند و حسابشان را خالی می‌کنند.

شهروندان باید در نظر داشته باشند که برای دریافت جایزه نیازی به ارائه رمز اول و دوم کارت یا حضور پای دستگاه عابربانک نیست و موضوع خوش حسابی و برنده شدن در مسابقه‌ها کلاهبرداری است.

منبع: روزنامه جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها