رییس شورای راهبردی روابط خارجی:

گرانی وجود دارد ولی مردم تحمل می کنند!/ توهین‌های ترامپ مردم ایران را متحدتر می‌کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد و این توهین‌ها نه تنها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران را متحدتر خواهد کرد.

گرانی وجود دارد ولی مردم تحمل می کنند!/ توهین‌های ترامپ مردم ایران را متحدتر می‌کند

«سید کمال خرازی» درباره تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: نیت آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید و فشار مضاعف آن است که ایران را به زانو دربیاورد. آنها در این چارچوب سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفتند، از برجام خارج و تحریم‌ها را اعمال کردند و حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه علیرغم همه توطئه‌ها و فشارهای آمریکا، ایران به زانو درنیامده است، اظهار داشت: هر فرد خارجی که به ایران بیاید، مشاهده می‌کند زندگی در جریان است و هر جنس، کالا و وسیله‌ای که مورد نیاز مردم باشد، در بازار وجود دارد هرچند که گرانی وجود دارد و مردم فشار اقتصادی را تحمل می‌کنند.

هدف کاخ سفید فروپاشی ایران و نظام بود

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه هدف آمریکا فراتر از تحمیل فشارهای اقتصادی بر ملت ایران بوده است، تصریح کرد: هدف کاخ سفید در خروج از برجام، اعمال تحریم‌ها، در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری و توطئه‌های مختلف این بوده است که ایران و نظام جمهوری اسلامی با فروپاشی روبه‌رو شود که خوشبختانه با ایستادگی مردم، کاخ سفید به هدف شوم خود نرسید.

به گفته خرازی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زودی برگزار می‌شود و دست دولت این کشور در عرصه سیاست خارجی خالی است و به همین خاطر، ترامپ دست به اقدامات تبلیغاتی با هدف مصرف داخلی می‌زند.

توهین ترامپ نشانه عصبانیت او از نرسیدن به اهدافش درباره ایران است

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، ایستادگی مردم ایران است و ان‌شاالله در مقابله با زورگویی‌ها و یکجانبه‌گرایی آمریکا به هدف خود می‌رسیم و نمی‌گذاریم آنها به هدف خود برسند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره توهین و تهدید اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: توهین ترامپ نشانه عصبانیت و ناخرسندی او از ناکارامدی تحریم‌ها و نرسیدن به اهدافش درباره ایران است.

توهین ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را نشان داد

خرازی با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ در اتحاد و وحدت بیشتر ملت ایران موثر است، ابراز داشت: وقتی ترامپ به یک ملتی توهین و جسارت کند، این توهین و بی‌احترامی موجب افتراق نمی‌شود بلکه مردم از هر جناح، نگرش و گرایشی که باشند، متحدتر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رئیس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد، عنوان کرد: این توهین‌ها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران در راستای مقاومتی که باید داشته باشند، متحدتر و آگاه‌تر خواهد کرد و موجب می‌شود آنها بهتر از گذشته در برابر زورگویی‌های آمریکا بایستند.

«دونالد ترامپ» روز جمعه به وقت محلی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «راش لیمبو» هنگامی که موضوع ایران به میان آمد، ادبیات جدیدی را از خود بروز داد که نشانگر عمق عصبانیت و همچنین ناکامی سیاست فشار حداکثری وی علیه مردم ایران بوده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اعلام کرد که ۱۸ بانک ایران از جمله شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین را مورد تحریم قرار داده است.

بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، مدعی شده بود که ایران پیشنهاد آنها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    پدر مردم در اومده برای شما آقا زاده ها چه فرقی میکنه که تحریم بشیم یا نه .نشستی یه جا میگی مردمو متحد تر میکنه اگخ بهشن و جهنمی وجود داشته باشه جای شما مسولین ته جهنمه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو. ور میزنی بیش. از. انداز. می خوری.

  • ایرانی
    0

    هر کدومشون فقط مردم مردم می کنند ولی برای مردم هیچکاری انجام نمی دهند

  • علی
    0

    ما مردم نمی توانیم تحمل کنیم دروغ نگویید. ما نان خوردن نداریم با این گرانیها شما صحبت از تحمل می کنید ومی گویید مردم پای همه چیز ایستاده اند. نه ما پای هیچ کس وهیچ چیز نایستاده ایم.فکری برای خودتان بردارید.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چرا مطالبی که در باره. خررازی. نوشته بودم خذف کردید خلافو. توهین. وحف. رکیکی. ننوشته بودم این. معلوم. میشود. شم همگی. جیره خوار هستید.

  • کاربر ناشناس
    0

    اولا" توازطرف مردم حرف نزن مردم زنده اند ووکیل نمیخوان دوما"ما مردم هیچ تحملی نداریم که یک عده بدوزدند ما اجاره خونه نتونیم بدیم نان شب خالی رو نتونیم تهیه کنیم بله اونایی که ازرانت استفاده میکنند تحمل میکنند هیچ ، از خداشونم هست که ازآب گل آلود ماهی بگیرن و جفتک بندازن

  • کاربر ناشناس
    0

    نخیر ؛مردم تاب تحملشان از حد گذشته به خودتان نگاه نکنید که سرمایه دارین و هر روز هم سرمایتون اضافه میشه بله ملت تحمل میکنه اما فغرو بیماریرو بیکاریرو شرمنده گیرو نداریرو اضطرابرو استرسرو . . . وهزاران مشکلرو . . .

  • کلاه قرمزی
    0

    حاجی شما که تحصیل کرده آمریکایین و بچه ها آمریکا تشریف دارن ، شما هم موقع نشگی اظهار فضل نفرمایید.

  • ناشناس
    0

    خواهشن ازطرف مردم تصمیم نگیرید با45هزار یارانه تحمل میکنیم خداوکیلی خجالت بکشید

  • کاربر ناشناس
    0

    تو بجا مردم نظر نده تو مردم محروم را میبینی ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها