نماینده مردم ایلام:

لزوم جلوگیری از آمارهای اشتباه در ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر جلوگیری از آمارهای اشتباه در ایلام، گفت: عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات و بودجه باعث شکاف توسعه در استان شده است.

لزوم جلوگیری از آمارهای اشتباه در ایلام

علی اکبر بسطامی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان اظهار کرد: تمام مسئولان اعم از استاندار، مدیران اجرایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به همراه هر سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بدون هرگونه اختلاف و یا دشمنی، یکدل و یکصدا با وحدت و برادری تنها برای توسعه و رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از نحوه معرفی استان و ارائه گزارش عملکرد به مرکز، اظهار کرد: همه دولت‌ها و نمایندگان ادوار مختلف برای رشد استان تلاش کرده و اقدامات آنها قابل ستایش است، اما یک نکته مهم وجود دارد، باید در ارائه آمارها دقت و انصاف رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم اتفاقی که بعد از جنگ رخ داد، دوباره تکرار شود، گفت: بسته شدن پرونده بازسازی که استان ایلام بالاترین آسیب و خسارت‌ها را از جنگ دید، ناشی از ارائه آمارهای اشتباه و اعلام پایان بازسازی توسط مسئولان وقت بود.

بسطامی اظهار کرد: این در حالی است که با گذشت بیش از دو دهه از جنگ هنوز برخی استان‌ها از این محل بودجه و منابع دریافت می‌کنند، بنابراین آن تصمیمات اجحاف بزرگی در حق مردم مظلوم استان محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به سه عامل مهم در ایجاد شکاف توسعه‌، تصریح کرد: ضعف ساختاری در نحوه تخصیص بودجه که بر مبنای چانه زنی استوار است، نابرابری در توزیع امکانات و منابع در سطح استان‌ها و همچنین در سطح شهرستان‌ها و همچنین عدم اجرای قوانین موجود، به عنوان سه عامل مهم در ایجاد فاصله در شاخص توسعه یافتگی استان‌ها دخیل هستند.

وی گفت: شهرستان ایوان با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های مناسب در حوزه آب و خاک، طبیعت زیبا، میراث فرهنگی و نیروی انسانی تحصیل کرده از قافله توسعه یافتگی فاصله فراوان دارد.

بسطامی وضعیت زیرساخت‌های این شهرستان را بسیار نامناسب توصیف و ادامه داد: شهر ایوان به عنوان مرکز شهرستان از نبود امکانات فرهنگی، ورزشی، فضای مناسب شهری برخوردار نبوده و شایسته نیست در چله دوم انقلاب برای احداث یک کنارگذر ساده و یا آسفالت چند خیابان، جلسات و رایزنی‌های گسترده صورت گیرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها