تسهیلات عشایر خراسان جنوبی به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان با مساعدت رییس سازمان امور عشایر ایران به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

تسهیلات عشایر خراسان جنوبی به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت

مهدی عصمتی ‌پور روز یکشنبه گفت: امسال ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات طرح زنجیره گوشت قرمز به استان اختصاص یافت که با مساعدت ویژه رییس سازمان امور عشایر این مبلغ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی سیزدهم و چهاردهم مهر امسال به همراه جمعی از مسوولان این وزارتخانه با هدف رصد میدانی ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی و دامداری و افتتاح طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری زیرکوه به خراسان جنوبی سفر کردند که در این سفر رییس سازمان امور عشایر ایران قول افزایش تسهیلات پرداختی به عشایر این استان را داد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: این اعتبار در قالب طرح زنجیره تولید گوشت قرمز دام عشایر برای تامین نهاده‌های دامی و پرواربندی دام‌ها پرداخت خواهد شد و سقف پرداخت این تسهیلات به عشایر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است که تا ۱۰۰ میلیون تومان آن به صورت ضامن زنجیره‌ای به عشایر پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین مبلغ ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله به عشایر استان اختصاص یافته که این تسهیلات به ۱۰ تشکل و یک اتحادیه تعاونی عشایری استان در راستای تامین نهاده‌های دامی، اجرای طرح‌های تولیدی و فرآوری محصولات عشایری و حوزه‌های مربوط به بازاریابی تولیدات عشایر پرداخت خواهدشد.

عصمتی‌ پور گفت: از محل مصوبات این سفر همچنین برای انجام مطالعات طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری شهرستان‌های سرایان، فردوس و سربیشه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

از ابتدای امسال حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و ۸۴۱ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به عشایر استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

عشایر این استان مرزی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام معادل ۳۴ درصد دام سبک استان را پرورش می‌دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها