مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن مطرح کرد:

در فوتبال اصفهان روابط حاکم است نه شایسته‌سالاری

مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: برای بهبود وضعیت فوتبال ایران باید مدیریت این حوزه را به اهالی فوتبال بازگرداند.

در فوتبال اصفهان روابط حاکم است نه شایسته‌سالاری

حسن حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگوبا اشاره به انتخابات هیئت فوتبال استان اظهار داشت: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که برای بهبود وضعیت فوتبال باید اجازه دهند مدیریت این حوزه در دست خانواده فوتبال باشد؛ متاسفانه آدم‌های سیاسی وارد فوتبال شده‌اند و وضعیت فوتبال کشور به همین نقطه‌ای رسیده است که شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: بزرگان ورزش باید تصمیم بگیرند که مدیریت فوتبال را به خانواده فوتبال بازگردانند، به کسانی که خاک این رشته را خورده‌اند و مدیریت فوتبال را بلد هستند. باید اجازه دهند که خانواده ورزش خودشان راه خودشان را پیدا کنند؛ تا روزی که سیاست‌مداران در ورزش حضور دارند، وضعیت ورزش ما به همین صورت باقی خواهد ماند. به عنوان یک ورزشکار تنها خواسته‌ام این است که مدیریت ورزش و فوتبال به اهالی این حوزه واگذار شود.

مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به اینکه عملکرد هیئت فوتبال استان را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: هراتیان قبل از انتخاب به عنوان رئیس هیئت فوتبال اصفهان ، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بوده‌ است. اگر ایشان در صنعت تخصص دارد، باید در همان حوزه فولاد به فعالیت می‌پرداخت و اگر در فوتبال تخصص دارد، چرا در شرکت فولاد هرمزگان فعالیت می‌کرد؟ این مساله از جایی مشکل دارد و این انتخاب‌ها بر اساس رابطه است نه بر اساس شایسته‌سالاری. هراتیان هیچ سابقه ورزشی و فوتبالی ندارد و تنها درخواست ما این است که مدیریت فوتبال به خانواده فوتبال بازگردد.

وی افزود: در همین انتخابات آینده هیئت فوتبال کاندیداهایی حضور دارند که از خانواده فوتبال هستند و سابقه کاپیتانی تیم فوتبال اصفهان را در کارنامه خود داشته و سوابق‌شان مشخص است اما مشکل آنجا است که با جایی ارتباط ندارند و کسی از آنها حمایت نمی‌کند


حاج‌رسولیها گفت: بزرگ‌ترین معضل فوتبال ایران و اصفهان در حوزه مدیریت است؛ اگر شایسته‌سالاری وجود داشته باشد و اگر هر کس بر اساس تخصص خودش به کار گرفته شود، بسیاری از مشکلات فوتبال رفع خواهد شد. نگاهی به فوتبال باشگاهی ایران بیندازید و ببینید در کل فوتبال ما چند مدیرعامل ورزشی حضور دارند؟ چند نفر از مدیران باشگاهی ما سابقه ورزشی دارند؟ چند نفر سابقه مدیریت ورزشی دارند؟ مشکلات فعلی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به جز سوءمدیریت چیست؟ شاید مدیران فعلی در بخش‌های دیگر عملکرد خوبی داشته باشند اما مدیریت ورزشی خوبی ندارند و این نشان می‌دهد که فوتبال ما به قهقرا می‌رود.

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها