احداث ۲۰۰ کلاس درس در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از احداث ۲۰۰ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: این فضاهای آموزشی تا پایان امسال در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

احداث ۲۰۰ کلاس درس در خراسان جنوبی

سید کمال الدین میرجعفریان پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مدرسه فرهنگ شهر بیرجند، اظهار کرد: شهرستان بیرجند در برخی از نقاط شهر از نظر فضاهای آموزشی دچار کسری بود که خوشبختانه امروز شاهد ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی در سطح شهر بیرجند هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰۰ کلاس آموزشی تکمیل و به اداره کل آموزش و پرورش تحویل شده است، افزود: امسال نیز حدود ۲۰۰ کلاس دیگر احداث و در حال احداث داریم که تا پایان سال و حداکثر تا آغاز سال تحصیلی سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در شمال شهر بیرجند نیازمندی های آموزشی بیشتری را شاهد بودیم که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده با کمک دولت، نهادهای حمایتی و انقلابی و خیرین مدرسه ساز اقدامی شایسته در منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احداث بیش از ۱۰۰ کلاس آموزشی در شمال شهر بیرجند در حال انجام است، گفت: در جنوب شهر بیرجند نیز بر اساس تفاهم نامه هایی که با اداره راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان منعقد شده، زمین مورد نیاز برای فضاهای آموزشی تامین و دیگر دغدغه تامین زمین در این خصوص در شهرستان وجود ندارد.

میرجعفریان با بیان اینکه باید از همه فرصت های مالی برای بهره برداری فضاهای آموزشی استفاده شود، عنوان کرد: طی سال گذشته و امسال حذف مدارس غیر استاندارد از نظر سیستم های گرمایشی و سرمایشی در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در نقطه های پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به حذف مدرسه های کانکسی در سطح استان، اظهار داشت: بر اساس تفاهم با بنیاد برکت احداث ۵۸ کلاس درس در سطح استان آغاز و در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول سال سعی کردیم از فرصت های مختلفی برای کمک به مسائل مالی پروژه ها استفاده کنیم، عنوان کرد: قسمت عمده اعتبارات در سطح ملی، بخشی از ظرفیت نهادهای انقلابی و حمایتی بنیاد برکت و بنیاد علوی و بخشی از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تامین می شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها