موج سوم کرونا وارد کهریزک شد

جانشین فرماندهی بحران ستاد کرونا آسایشگاه کهریزک گفت: در هفته دوم مهرماه سهمیه واکسن آنفلوآنزای مددجویان کهریزک توزیع و برای تمامی مددجویان و همچنین  همکارانی که در داخل بخش‌ها نیز فعالیت می کنند تزریق شد. 

موج سوم کرونا وارد کهریزک شد

حمیده پورفهیم ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا در آسایشگاه کهریزک گفت: در حال حاضر ۱۷۵۰ سالمند و مددجو از بازه سنی ۱۸ تا ١٠٥ سال ساکن آسایشگاه کهریزک هستند، گفت: از موج اول کرونا در کشور، محدودیت‌ها در آسایشگاه کهریزک آغاز و رفت و آمدها نیز کنترل شد و همچنان این محدودیت‌ها ادامه دارد؛ در حال حاضر ملاقات‌ها بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و همچنین کلاس‌هایی هنری و آموزشی مانند خیاطی، معرق، قالیباقی، نمایش درمانی، موسیقی درمانی، قرآن ، ورزش و کارگاه های روانشناسی اکنون در فضای باز آسایشگاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آسایشگاه دو موج کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون در موج سوم کرونا رو به رو هستیم، گفت: در موج اول تعدادی از مددجویان مبتلا به ویروس کرونا شدند، اما در موج سوم تاکنون چهار مددجو با میانگین سنی ۸۰ سال مبتلا به این ویروس شده‌اند که البته حال عمومی آنها خوب است و در قرنطینه به سر می‌برند.

جانشین فرماندهی بحران ستاد کرونا آسایشگاه کهریزک درباره چگونگی ابتلای این مددجویان به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ملاقات‌ها لغو شده است؛ بررسی‌ها نشان داده همکارانی که از آسایشگاه خارج می‌شوند ممکن است برخی از موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشند و همین موضوع باعث شده که مددجویان مبتلا به کرونا شوند. در این راستا برای کارکنان آسایشگاه فرم‌های خوداظهاری طراحی شده تا از طریق این فرم‌ها میزان رفت‌وآمدها و یا علائم جسمانی‌ همکاران را جویا ‌شویم.

پورفهیم ادامه داد: همکاران در هر روزی که وارد آسایشگاه می‌شوند باید این فرم‌های خوداظهاری را پر کنند، در صورتی که دچار علائمی باشند توسط پزشک آسایشگاه ویزیت می‌شوند و در صورت اطمینان از سلامتی‌ می‌توانند وارد بخش شوند. آموزش موارد بهداشتی به همکاران ومددجویان آگاه با جدیت ادامه دارد،همچنین با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نمی‌کنند به طور جدی برخورد می‌کنیم.

معاون توانبخشی آسایشگاه کهریزک در ادامه درباره وضعیت واکسیناسیون آنفلوانزای مددجویان کهریزک نیز توضیح داد و گفت: در هفته دوم مهرماه سهمیه واکسن آنفلوآنزای مددجویان کهریزک با همکاری شبکه بهداشت ری و اداره بیماریهای واگیر وزارت بهداشت توزیع شد و برای تمامی مددجویان و همچنین همکارانی که در داخل بخش‌ها نیز فعالیت می کنند واکسن آنفلوآنزا تزریق شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها