رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی:

کشف پرونده کلاهبرداری در پوشش کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری در پوشش کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه کرده بود.

کشف پرونده کلاهبرداری در پوشش کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه

سرهنگ محمدپور در تشریح این خبر اظهار داشت: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، صفحه ای در اینستاگرام شناسایی شد که در آن فردی اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان کمک به افراد نیازمند و بی‌سرپناه می‌نمود.

وی افزود: پس از پیگیری کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این فرد با درج مطالب کذب در خصوص مشکلات مسکن و هزینه‌های بیماری افراد نیازمند و بی‌سرپناه و همچنین انتشار تصاویری از محله‌های فقیر نشین، نامه‌های بهزیستی، افراد بی‌بضاعت و کودکان بیمار احساسات کاربران را تحریک می کرده است و با سوء‌استفاده از اعتماد آنان اقدام به دریافت کمک‌های مالی داشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهمه که خانمی جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و پس از حضور در پلیس فتا به جرم خود اقرار کرد. سرانجام متهمه به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ محمدپور خاطر نشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند هر فردی که در فضای مجازی با انتشار مطلبی رقت بار قصد دریافت کمک‌های خیریه‌ای دارد، قابل اطمینان نیست و باید قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت ادعای مطرح شده مطمئن شوند.

همچنین کاربران می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی، موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها