نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند:

اصابت راکت‌ها به ایران چند مجروح به جا گذاشت

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند درباره برخورد به خاک ایران گفت: بر اثر اصابت این راکت‌ها یکی دو مورد خسارت‌های ساختمانی اتفاق افتاده است و دو نفر هم به صورت سطحی مجروح شدند.

اصابت راکت‌ها به ایران چند مجروح به جا گذاشت

«حسین حاتمی» در رابطه با خسارات وارده به خداآفرین بر اثر اصابت راکت‌هایی که میان ارمنستان و آذربایجان رد و بدل می‌شود و گاهاً به این منطقه هم برخورد می‌کنند، گفت: بر اثر اصابت این راکت‌ها یکی دو مورد خسارت‌های ساختمانی اتفاق افتاده است و دو نفر هم به صورت سطحی مجروح شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در توضیح خسارت‌های وارده تصریح کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی، مزارع کشاورزی هم به دلیل برخورد این راکت‌ها آسیب دیدند. در حقیقت این اصابت‌ها باعث شده است که برداشت از شالیزارها در کناره‌های رود ارس به تعویق بیافتد چراکه مامورین به کشاورزان توصیه کرده‌اند از نزدیک شدن به مرزها و ساحل رود ارس، خودداری کنند؛ لذا برخورد راکت‌ها آثار اقتصادی منفی بر روی اقتصاد این منطقه گذاشته است.

حاتمی با بیان اینکه آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان رعایت نشده است، در پاسخ به اینکه به تازگی راکتی از سمت قره باغ به ایران برخورده است؟ اظهار کرد: به دنبال تذکراتی که مرزبانی و وزارت امور خارجه به طرفین دادند و بازدیدی که بنده و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مرزهای مود مناقشه از خداآفرین و اصلاندوست انجام دادیم، تعداد راکت‌ها کاهش یافت.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در توضیح بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از منطقه مرزی خداآفرین افزود: هفته گذشته و در طول مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ شهریار حیدری، نائب رئیس کمیسوین امنیت ملی، سیدعلی آقازاده دافساری ، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و ابوالفضل عمویی، نماینده تهران و عباس جهانگیرزاده از منطقه بازدید کردند.

در این بازدید با مرزبانان داخلی دیدار و گفتگو داشتیم و تدابیری که باید برای ایمن‌سازی و حفاظت از سدهای مورد مناقشه در نظر گرفته شود، مطرح شد.

حاتمی ادامه داد: در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از منطقه مرزی خداآفرین توصیه‌ها و بحث‌های لازم انجام گرفت. همچنین در شورای تأمین استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل با حضور ائمه جمعه هر دو استان نقطه نظرات تبادل شد و در نتیجه دامنه اصابت‌ها کاهش یافت، البته اصابت راکت‎ها به این منطقه هنوز به صفر نرسیده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا حقیقت امر حاکی از این است که راکت‌ها به صورت غیرعمد از طرف طرفین درگیر در قره باغ به ایران برخورد کرده است؟ خاطرنشان کرد: برآوردها حاکی از آن است که راکت‎ها غیرعمد به ایران برخورد کردند اما نظرات دقیق را باید کارشناسان نظامی بیان کنند. البته به دلیل اینکه مرز ایران با آذربایجان رودخانه‌ای است و در مسیر حرکت رودخانه انحنای مرزی داریم، طبیعی است که این خطوط وارفتگی داشته باشند.

حاتمی در پایان یادآور شد: لازم به یادآوری است که این انحنای مرزی منجر به خطای کاربر می‌شود و می‌توان اینگونه قلمداد کرد که اینگونه اصابت‌ها بر اساس خطای انسانی و یا تکنولوژی، رخ داده‌ است.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها