۳ هزار واحد خسارت‌دیده سیلاب ۹۸ در چهارمحال و بختیاری نوسازی و تعمیر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های دولت برای جبران خسارت سیل سال گذشته گفت: سه هزار و ۶۱ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیلاب فروردین سال ۹۸ در این استان احداث و تعمیر شده است.

۳ هزار واحد خسارت‌دیده سیلاب ۹۸ در چهارمحال و بختیاری نوسازی و تعمیر شد

سهراب رییسی روز چهارشنبه افزود: سیلاب سال گذشته در مجموع به واحدهای مسکونی ۳۷ شهر و ۵۰۱ روستا آسیب رساند که فراوانی این خسارت‌ها در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان بیش از سایر مناطق استان بوده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه سه هزار و ۶۱ واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آسیب شدند که با ارائه تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تمامی ۱۰۰ درصد این واحدها نوسازی و تعمیر شد.

به گفته رییسی، از مجموع واحدهای آسیب‌دیده از سیلاب ۷۷۱ واحد احداثی بوده و ۲ هزار و ۹۵۵ واحد نیز تعمیر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۹۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای احداث و تعمیر واحدهای خسارت‌دیده، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بوده است.

رییسی خاطرشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری نیز به استان اختصاص داده شد که با اولویت روستاها توزیع شد.

سیلاب دوشنبه ششم فروردین ماه ۹۸ در چهارمحال و بختیاری با ورود سامانه نخست بارش‌ها آغاز شد که آگاهی بخشی مردم در ابتدای امر موجب شد تا خسارات با توجه به حجم بالای بارش بیش از ۲۵۰ میلیمتر در کوهرنگ به حداقل ممکن کاهش یابد.در موج دوم بارش‌ها هم بالای ۱۰۰ میلیمتر بارش منجر به بروز خسارت‌هایی شد.

در بارش های بهاری چهارمحال و بختیاری اگرچه تمام استان درگیر این پدیده شد، اما شدت این بارش ها در ۲ منطقه بحرانی کوهرنگ و لردگان بیشتر بود.
سیلاب اخیر در استان چهارمحال و بختیاری موجب تخریب صدها خانه مسکونی، پل‌ها و جاده‌ها، مزارع پرورش ماهی و کشاورزی، ریزش کوه و رانش زمین و فرورفتن سه روستای کوهرنگ به زیر آب شد، اما نکته قابل تامل حفظ جان سیل‌زدگان در این حادثه بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها