کشف محموله ماسک قاچاق و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

ماموران نیروی انتظامی آستارا هشت هزار عدد ماسک قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند و یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، از هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی ملی رفع تصرف کرد.

کشف محموله ماسک قاچاق و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

فرمانده نیروی انتظامی آستارا دیروز سه شنبه گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی سه راه قلعه محور اردبیل - آستارا محموله ماسک قاچاق را روز گذشته در بازرسی از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ کشف کردند.

سرهنگ محمد نمازی افزود: ارزش محموله ۱۸۰ میلیون ریال برآورد شده است و راننده ۵۰ ساله خودرو به محاکم قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: قاچاق کالا بر تولید داخلی و امنیت اقتصادی اثر منفی دارد و مردم، هرگونه تحرک مشکوک به قاچاق را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده و ماسک از الزامات پیشگیری از آن است و برخی افراد به قاچاق ماسک اقدام می کنند و محور آستارا - اردبیل از مسیرهای پر تردد بین استان های گیلان و اردبیل است.

رفع تصرف اشخاص از اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: یک فرد متخلف در روستای شونده چولا، اراضی ملی را تصرف کرده بود و امروز با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین و دستگیری و معرفی او به دادگاه اقدام شد.

نسرین غزنوی ادامه داد: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است و حفاظت از انفال و منابع ملی در قانون اساسی وظیفه عمومی تعریف شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها