سامانه‌هایی برای کنترل مصارف گاز مایع در استان یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با راه‌اندازی سامانه‌هایی برای کنترل مصارف گاز مایع در استان یزد کار نظارت بر مراکز توزیع گاز دقیق‌تر انجام می‌شود.

سامانه‌هایی برای کنترل مصارف گاز مایع در استان یزد راه‌اندازی می‌شود

علی افشارپور اظهار داشت: پیرو افزایش قیمت بنزین در سال گذشته، مصرف گاز مایع هم در خصوص خودروها زیاد شد و تقاضای برای دریافت گاز مایع 20 درصد افزایش یافت.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: شرکت نفت در سراسر کشور برای کنترل موضوع مصرف سامانه‌هایی را راه‌اندازی نمود و برای واقعی کردن مصارف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت واحدهای فعال را کنترل کرد تا میزان مصرف واقعی را شناسایی کنند.

افشارپور در خصوص مصرف خانوار افزود: بر عهده شرکت نفت است که سامانه مصرف گاز خانوار را ایجاد کند، تا به همه خانوارهایی که فاقد گاز شهری هستند گاز مایع برسد.

وی تصریح کرد: طبق جلسه‌‌ای که با مسئولان شرکت نفت بابت مسئله گلایه مردم در خصوص کمبود گاز مایع انجام شد، اعلام کردند که مصرف گاز مایع نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه تامین گاز مصرفی خانوار بر عهده شرکت نفت است ادامه داد: نظارت بر توزیع و مصرف هم بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

افشارپور عنوان کرد: اما تا زمانی که اطلاعاتی در خصوص نقاطی که گاز توزیع می‌شود داده نشود، نمی‌توان نظارت کرد، بنابراین نیاز است که میزان توزیع و مراکز توزیع را به سازمان صمت اعلام کنند و سازمان در کل استان با نمایندگی‌هایی که در شهرستان‌ها و ادارات دارد با کمک بازرسان بر این موضوع نظارت انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای همکاری در این موضوع انجام شده است و از این به بعد هر موقع توزیع انجام می‌شود، به خصوص در مناطق سردسیر که مشکلات بیشتری دارند، مراکز و مقدارهای توزیع را به سازمان صمت اعلام می‌شود تا عمل نظارت انجام شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با افزایش قیمت کالاها، حجم کار بالای نظارت بر کالاهای اساسی افزایش داشته است گفت: اگر سامانه مربوط به نظارت بر مراکز توزیع گاز راه‌اندازی شود کار نظارت راحتر و دقیق انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها