استاندار خراسان شمالی:

فروش ماسک در خراسان شمالی با قیمت بیش از ۹۰۰ تومان ممنوع است

استاندار خراسان شمالی از تعیین قیمت ماسک تولیدی استان به مبلغ ۹۰۰ تومان در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ بخشی بیشتر از این قیمت تعیین شده، ماسک تولیدی استان را توزیع کند.

فروش ماسک در خراسان شمالی با قیمت بیش از ۹۰۰ تومان ممنوع است

محمدعلی شجاعی در این نشست با بیان اینکه در بیست روز گذشته با برگزاری نشست‌های تخصصی به آنالیز قیمت ماسک در استان پرداختیم، اظهار داشت: قیمت ماسک تعیین شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور 1300 تومان است که تلاش کردیم در استان با پای کار آمدن تمامی بخش‌ها قیمت ماسک تولیدی استان کمتر از این قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: با تعیین سهمیه، واحدهای تولیدی استان باید مجموعا روزانه 150 هزار ماسک تولید کنند و در صورت نیاز به عرضه بیشتر نیز باید میزان مورد نیاز را تامین کنند.

شجاعی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی استان، میزان ظرفیت تولید ماسک روزانه استان را 490 هزار اعلام کرد و گفت: میزان ماسک مصرفی روزانه بین 150 تا 200 هزار است که بنا بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان واحدهای تولیدی باید این میزان را تامین کنند و برای بازاریابی و عرضه مازاد تولید واحدهای تولیدی به آنان کمک خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی با تعیین مهلت 48 ساعته برای اجرای این مصوبه در سطح استان بر نظارت بر اجرای این مصوبه تاکید کرد و افزود: تولیدکننده، توزیع‌کننده و خرده فروشان به هیچ بهانه‌ای حق افزایش قیمت را ندارند این موضوع باید از سوی متولیان امر به خوبی نظارت شود.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه به دلیل عدم تولید بسیاری از کالاها در داخل استان، خراسان شمالی استانی گران است، افزود: با هدف رعایت بهداشت عمومی جامعه، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ماسک با قیمت مناسب در سبد خانوار مردم استان قرار بگیرد.

محمدعلی شجاعی ستاد تنظیم بازار استان را تنها مرجع افزایش قیمت ماسک عنوان کرد و گفت: اگر بنا بر تصمیم سطح ملی قیمت مصوب وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش به همان نسبت قیمت ماسک در استان نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تولیدکننده استان بازار سایر استان ها را نیز در دست بگیرد، افزود: اگر فردی پیدا شود که بازار استان را بر هم زند و ماسک با قیمت مناسب در دست مردم قرار نگیرد این جزو مواردی است که حق نداریم آن فرد را ببخشیم.

شجاعی خطاب به معاونت اقتصادی استانداری دستور داد: طی ابلاغی به تمامی سیستم‌های دولتی در استان اعلام شود که باید خرید ماسک برای جامعه هدف خود را از واحدهای تولیدی استان داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه پایین بودن قیمت ماسک تولیدی استان از قیمت ماسک سایر استان‌ها به معنای پایین بودن کیفیت نیست، افزود: ماسک تولیدی سایر استان‌ها به دلیل پرداخت هزینه حمل و نقل بالاتر از قیمت ماسک تولیدی استان است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها