هشدار آیت الله حسینی بوشهری در خصوص گرانی و گرانفروشی

امام ‌جمعه موقت قم گفت: مردم ما دچار سختی در معیشت‌شان هستند، گرانی و گرانفروشی در حقیقت امروز مشکل جدی جامعه ماست.

هشدار آیت الله حسینی بوشهری در خصوص گرانی و گرانفروشی

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر جمعه در یک خطبه مجازی، با ذکر این مطلب که مردم ما دست به گریبان ۲ مشکل جدی هستند،گفت: در این میان مردم هم دست به گریبان بیماری مهلک کرونا هستند که متاسفانه این روزها شاهد از دنیا رفتن عده زیادی از هموطنان عزیزمان هستیم، البته این بلا جهانی است، اما شنیدن این‌که در یک روز حدود ۲۵۰ تن از دنیا می روند، غمی حقیقتا جانکاه است.

وی افزود: مشکل دیگر که بر این مشکل افزوده شده، مشکلی است که مردم ما دچار سختی در معیشت‌شان هستند، گرانی و گرانفروشی در حقیقت امروز مشکل جدی جامعه ماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مسئولان محترم، کسانی که مسئولیتی را عهده دار شده اید، چاره ای بیندشید.

وی گفت: گاهی اوقات انسان از تلویزیون برنامه هایی را مشاهده می کند، می بینیم هیچ کس حاضر نیست، مسئولیت گرانی و گرانفروشی را بپذیرد، هر فردی به فرد دیگر حواله می دهد.

وی افزود: یک جا تصمیم بگیرید و در نتیجه این مشکل را برطرف کنید، این‌که ارزش پول ملی ما روز به روز سقوط می کند، این ها باید افرادی که مسئولیت دارند، پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جلوی فسادها در جامعه گرفته شود تا مردم به آینده‌شان امیدوار باشند.

وی با بیان این‌که دشمنان نسبت به ما بی رحم هستند، به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا اشاره و بیان کرد: ممکن است، عده ای در داخل به رای آوردن یکی دلخوش کنند، یک جمله بیشتر نمی گویم و آن این است که؛ این ها با ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند.

وی تاکید کرد: باید به خود و ظرفیت های داخلی خود متکی باشیم و با توکل به خداوند متعال ان‌شاءالله بر همه این مشکلات پیروز شویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، از مردم مومن و متدین به خاطر برگزاری آیین‌های اربعین حسینی(ع) و ماه‌های محرم و صفر تقدیر کرد و گفت: گرچه امسال به خاطر بیماری مهلک کرونا، همه از پیاده‌روی اربعین و عرض ارادت به سالار شهیدان(ع) و عتبات عالیات محروم ماندیم؛ اما مردم دست از عزاداری برنداشتند و هر خانه را یک حسینیه کردند و ایران اسلامی تبدیل به یک حسینیه شد و در این رابطه از رسانه‌ها و مبلغان که به این مساله پرداختند، تشکر می‌کنم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، اظهار داشت: باید از فرصت‌های فضای مجازی برای پیام‌رسانی و نشر معارف دین، حداکثر استفاده را ببریم.

وی به ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اضافه کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) در طول ۲۳ سال تبلیغ و دعوت، به صورت خستگی‌ناپذیر در تمام میدان‌ها حضور داشتند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن(ع) و با بیان این‌که درس‌های بزرگی از پیامبر(ص) و امام حسن(ع) می آموزیم، گفت: اگر می‌بینیم که امام حسن(ع) با معاویه از سر ناچاری وارد صلح می‌شود، نباید تفسیر بدی راجع به این صلح داشته باشیم، به نظر برخی از مورخین، صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام امام حسین(ع) بود.

وی همچنین به شهادت امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: افتخار ما ایرانیان این است که مرقد مطهر امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین امامزادگان(ع) در ایران اسلامی قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، با اشاره به مناسبت های دیگر، سالگرد آیات سید مصطفی خمینی و محمدرضا مهدوی کنی و سرداران شهید اسلام را گرامی داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به «آسیب‌های دینداری» اشاره و بیان کرد: دینداری در سه حوزه اعتقادات، احکام و اخلاق تعریف می‌شود و اگر به یکی از این حوزه‌ها در رابطه با دینداری ما آسیب وارد شود، بنده واقعی خدای متعال نیستیم، اما اگر به همه این سه ویژگی پایبند باشیم، هم سعادت دنیا و هم سعادت اُخروی را توانسته‌ایم به دست بیاوریم.

وی در این رابطه گفت: اگر خواص جامعه و کسانی که مدعی متولی بودن دین هستند، دچار انحراف شوند، هم دینداری آن‌ها در معرض آسیب قرار می‌گیرد و هم دینداری پیروان آنان دچار آسیب سختی می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: عدم شناخت صحیح دین و جهل و نادانی نسبت به دین؛ به انسان ضربه می‌زند.

وی یکی دیگر از آسیب‌های دینداری را عدم استقلال فکری و پیروی کورکورانه از دیگران برشمرد و گفت: در اسلام تقلید داریم و رجوع غیرمتخصص به متخصص، عامل رشد و بالندگی انسان است، ولی اگر انسان دچار تقلید کورکورانه شود، این باعث می‌شود که دین او آسیب ببیند و راهی را در مسیر زندگی انتخاب کند که با راه دینداران فاصله فراوانی دارد.

وی برداشت‌های نادرست از دین را نیز یکی دیگر از آسیب‌های دینداری دانست و تصریح کرد: باید تبیین درست از اسلام داشته باشیم و تا آگاهی و اطلاعات لازم را از اسلام نداشته باشیم؛ مسائل اسلامی را تفسیر نکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین راستگویی، امانتداری و وفای به عهد را از ویژگی‌های اهل تقوا برشمرد و همگان را به قرار گرفتن در این مسیر توصیه کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • مجتبی
    0

    این آشی که شماها برای مردم پختید

  • م
    0

    بزرگوار ی 20 سالی هست این وضعیه چون ترامپ سفت تر گرفته بیشتر نون میده

  • کاربر ناشناس
    0

    مسئولین برای این مسئول شدن که پر شدن جیبشون رو چاره کنن نه انجام وظیفه شرعی و قانونی

  • محسن
    0

    سید بزرگوار درود خدا برشما جان امام حسین، لااقل شما پیش قدم بشوید آقا جان والله به پیر به پیغمبر ، خیلی وقته کارد به استخوان رسیده . پس لااقل بخاطر خدا، بخاطر خدا شما ضرب العجلی جلسه ی بگذارید کاری کنید... ( دولت روحانی، به عمد هیچ کاری نمیکنه نگاه کنید به حسن روحانی فقط درباره ماسک و ویروس حرف میزنه انگار شده وزیر بهداشت پس مشخصه که نمیخواد کاری بکنه آقا سید. قسمتون دادم خودتون آستین بالا بزنید و اقدام کنید صدای شما بیشتر شنیده میشه خداکنه پیامم رو بخونید یا دوستانتون بهتون انتقال بدن یاعلی

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      چقدر خوش باور و ساده

  • ناشناس
    0

    از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است

  • ناشناس
    0

    به خدا اگر ایشون بدونه گرونی چیه و احساس کرده باشه

  • ناشناس
    0

    اگر .ما در جنگ هستیم پس غافیه را باختیم چون دوشمن بدون شلیک حتی یک تیر فقروویرانی را وارد جامعه کرده است دولت مستقر به فکر خدمت نیست می خواهد سوء استفاده کند ولی یا جمله تقلید کور کورانه صددرصد موافقم

    نظرات شما -
    • حمینان
      0

      40 سال بدبختی 40 سال فلاکت انشاالله خدا خودش به ملت رحم کنه.

  • قلندر
    0

    واسه این که هر بیسواد و دلال شده وزیر و وکیل واسه این که مدرک قلابی میدهیم یارو اندازه بزغاله فهم نداره میاد پشت میزی منیشینه که اصلا به فکر و ریخت نحسش نمیخوره واسه این که پول میدن سمت میگیرن و بعدش هزاران برابر اختلاس میکنند.واسه اینکه نخبگان را خانه نشین یا خارج نشین کردن.کشورهای پیشرفته کلی پول خرج جذب نخبگان دنیا میکنند ما مفت از دستشان میدهیم ما الاغ سواریم تا اسب سوار...من برم گشنمه کمی نان خشک کنم بخورم معده درد گرفتم پول دارو ندارم.

    نظرات شما -
    • عادل k
      0

      سلام چه عجب جناب قلندر قبول فرمودند این دولت و رییس بی کفایتش چه به روز این مملکت اورده اند....

  • مري
    0

    اگه مثل زمان شاه هشدارمیدادید الان شاهدگرونی نبودیم فقط حرف حرف

  • کاربر ناشناس
    0

    تازه از خواب بیدارشده این اقا

  • امپراطور
    0

    من یادم قدیما بزرگتر ها میگفتن هر وقت تو بازار جنسی گرون میشد علما مرجع تقلید فتوا برای نخریدن همون جنس رو صادر میکردند. ولی حالا کو علما . یا نکنه دین ما عوض شده ما بی خبریم .

  • ناشناس
    0

    به خداي محمد ، كه شما و تمام مراجع تقليد همه مسئوليد . براي اينكه در مقابل فساد و ظلم حكومت ، سكوت كرديد.ببييد چه روزي ست كه مردم قيام كنند. مردم ديگر ترمز صبرشان بريده.

    نظرات شما -
    • سیا
      0

      اینا همشون از یه قماش هستند دیگه تموم ماجرا

  • آقا
    0

    آقا حرفی زده .برای خالی نبودن عریضه است .یعنی منهم زنده ام ..سهم من را بدهید .تا چیزی نگویم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      منظور از آقا خودتی ؟؟؟؟

  • شهروند۱
    0

    به چه علت از این همه مراجع که داریم در این وضعیت که مردم به فلاکت افتادن سکونت اختیار کردن ، مردم این بی تفاوتی مراجع را فراموش نخواهند کرد ، چرا سکوت کردید ، شاید سکوت شما بمنزله وضعیت خوبی هست که در اختیار دارید و از گرانی ها خبری ندارید .

  • آزاده
    0

    هشدارت کیلویی چند حاج آقااااا !!

  • بقول هموطنام
    0

    بدجوری سالهاست که آه اون خدابیامرز به زندگیمون افتاده این نتیجه ناسپاسیه....سالهاست آب خوش از گلومون پایین نرفته خدایا ببخشمون.

  • علیرضا
    0

    چی شده حاجی یاد فقرا افتاده.خدا رحم کنه.

  • جواد
    0

    خیلی هشدار وحشتناک و ترسناکی دادی،از مدل همون هشدارها که به آمریکا میدید و خودتونو میزنید هست؟شما چی تو سفرتون کم دارید که الان یاد ملت افتادید؟

  • محسن
    0

    هشدار؟بیاببین یه مادربزرگ دارم هشدارمیده درحد لالیگا هنگ کنی با۹۰سال سن مشتی عمل کن چرا باید روغن نباشه یا۳ونیم لیتری زده ۴۰تومن بدن ۱۸۵تومن مرد میخواد کارانجام بده.با مملکت کاری ندارم همین قمش یکی اعلام کنه هرکسی انبار جنس معرفی کنه که احتکارکردن ۱۰درصد پولش مال اون ببینم درست نمیشه ببینم بچه باباشو نمیفروشه؟هرکس ازراه میرسه یچیزی میگه که بگه منم وجود دارم ولی کی عمل میکنه ؟العان تواین بیکاری وقت اشتغالزایی هس بیا ۳۰۰جوون استخدام کنن بریزن توشهرتوفروشگاها ببینم کی جرات میکنه گرون فروشی کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها