واکنش‌ها به سر بریدن یک معلم در فرانسه به خاطر نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام/ مکرون: یک حمله تروریستی اسلامگرا بود

رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید حادثه سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس «یک حمله تروریستی اسلامگرا آشکار» بود. یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا با شاگردانش از آزادی بیان سخن می‌گفت.

واکنش‌ها به سر بریدن یک معلم در فرانسه به خاطر نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام/ مکرون: یک حمله تروریستی اسلامگرا بود

رئیس جمهوری فرانسه جمعه شب در مدرسه محل تدریس یک معلم تاریخ که ساعاتی پیش از آن سر بریده شده بود حضور یافت. این حادثه روز جمعه در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد.

امانوئل مکرون خطاب به فرانسوی ها اظهار داشت: «یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا تدریس می کرد و با شاگردانش از آزادی بیان سخن می گفت.»

او گفت که همه فرانسوی ها در کنار معلمان هستند و از آنها «دفاع» خواهند کرد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که «تحجر» پیروز نخواهد شد.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه ساعاتی پیش از این سخنان رئیس جمهوری این کشور در واکنش به قتل یک معلم که اخیرا کاریکاتورهای پیامبر اسلام را سر کلاس درس نشان داده بود به او ادای احترام کردند.

رئیس جلسه مجلس ملی فرانسه قتل این معلم در جریان یک «حمله تروریستی هولناک» را محکوم کرد و ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش ملی قتل این معلم را «حمله به جمهوری فرانسه» توصیف کرد.

این عضو دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از لزوم «اتحاد» و «قاطعیت» در برابر «تروریسم اسلام گرا» سخن گفت.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» در واکنش به سر بریده شدن یک معلم در نزدیکی پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک آموزگار به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای شارلی ابدو سر بریده شد. ما در فرانسه به این حد از بربریت غیرقابل تحمل رسیده‌ایم. اسلام‌گرایی در حال جنگ با ما است. ما با زور باید آن را از فرانسه بیرون کنیم.»

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه جمعه شب در واکنش به سر بریدن یک معلم در حومه پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت که «تروریسم اسلامگرا» نظام آموزشی این کشور را هدف گرفته است.

این معلم فرانسوی اخیراً سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود. فرد مهاجم به این معلم تاریخ به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد. این حادثه حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد. رئیس جمهوری فرانسه قرار است تا ساعاتی دیگر در محل حادثه حضور پیدا کند.

نشریه «شارلی ابدو» نیز در واکنش به این حادثه سر بریدن یک معلم در «کونفلان سنت اونورین» تنها چند روز پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام را محکوم کرد. این نشریه فکاهی اخیرا همزمان با محاکمه افراد متهم به همدستی به حمله مسلحانه به تحریریه خود در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کاریکاتورهای پیامبر اسلام را منتشر کرده بود.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • مسلمان
    0

    خدا خودش بحق پیامبرش به مسلمونهای آنجا رهم کنه به خاطر نادانی شخصی بقیه پاسوزمیشن هرچند کاراون معلم بی دین خوب نبوده وازروی اطلاع ودانستن این کارزشت روکرده

  • خراسان
    0

    آهی مردم ایران امروز روز شهادت سلطان محرم دل ماایرانیان سرپناه فقرا علی بن موسی الرضا همان غریبه ی آشنا « ای ضامن آهو همه بودونبودم قربان تو ولطف وعطای تو وجودم »

  • کاربر ناشناس
    0

    زبان سرخ سرسبزمیدهدبه باد.اگه اونجا واس مردمش ازادی پس اون اقا کارش درست بوده چون اونم ازادبوده سرمعلم ببره

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت حرف حساب جواب نداره

    • قصاب
      0

      مثل اینکه زبون تو هم زیادی سرخه،، یه فکری بایست برات کرد.

    • ایران
      0

      متأسفم که در ایران هم داعشیانی مثل شما داریم. شما از پیروان اهریمن هستید و امیدوارم تا ابد در آتش جهالت خودتون بسوزید. ذات خداوند و پیامبرانش از نور، محبت و بخششه. اما قلبهای شما سیاه، پر از خشم، کینه و نفرته و با این حجم از قساوت قلب مطمئن باشید هرگز به آرامش نخواهید رسید.

  • کاربر ناشناس
    0

    یک بهانه دیگر برای اسلام ستیزی بیشتر از کجا معلوم کشتن اون معلم هم کار خودشون نبوده یازده سپتامبر در فرانسه به شیوه ای دیگر در حال اجراست سخنان ماکرون اسلام ستیزی آشکار او را نشان می دهد هنوز ساعتی از قتل مسکوک یک معلم نگذشته و مکرون در حال اجرای توطئه علیه مسلمانان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حرفت درسته

  • پوآرو
    0

    این نحوه از صحنه سازی و جنایت ها دیگه عادی شده مردم نباید گوسفند باشند

  • حاج عباس
    0

    وحشیگری طالبان .داعش .قتل عا م ارامنه بوسیله ترک های عثمانی . قتل عام شیعیان بوسیله خلفای بنی امیه وبنی عباس . قتل عام مردم ایران بوسیله عمر البن خطاب . قتل عام قبایل عرب بوسیله ابوبکر .دیگر وحشیگری چگونه است .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      داداش اگه هم درسته این حرفارو نزن نفاق میاره مخصوصاً دوخط آخر ممنون

  • جبار
    0

    به سزای اعمالش رسید ما که عیسی اونا کار نداریم.

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      چقدر افکار شما شبیه افکار شیطانی داعشه!!! در قران کریم آمده لا اکراه فی الدین، یعنی در پذیرش دین اجباری نیست. خداوند به پیامبر فرمود تو تنها بشارت دهنده به بهشت و ترساننده از جهنم هستی و وظیفه دیگری در قبال مردم نداری. پیامبر مهربانی که به عیادت زن کافری رفت که هر روز به ایشان ناسزا میگفت و دندانهایشان را با سنگ شکسته بود، نمیتونه همچین پیروانی داشته باشه. شماها مریدان شیطان هستید و بزرگترین و خطرناکترین دشمنان اسلام. ایدئولوژی خطرناک و اهریمنی شماهاست که اسلام هراسی رو حتی در ایران بوجود آورده. ننگ بر شما که دین الهی رو ابزاری برای اعمال خشم و خشونت و عقده های روانیتون کردید!!!

  • سیدمرتضی احمدی
    0

    توفرانسه حرف زدن علیه اسرائیل جرمه اما علیه مقدسات میلیونهامیلیون انسان دروغ گفتن ومسخره کردن آزادی بیان حساب میشه یعنی چه....؟؟؟؟!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درودبرتوسید

    • گندم
      0

      من اروپا زندگی کردم اینجور نیست.. شما میتونید حتی کاریکاتور مسیح را هم بکشی.. ولی اجازه نداری اماکن مذهبی را آسیب فیزیکی بزنی.. آسیب زدن به مسجد و کلیسا جرم هست ولی آسیب زدن به انجیل و قرآن نه

  • مهدی رضائی
    0

    افسوس می خورم به سطح فکری مسئولین فرانسه ،توهین آشکاربه مقدسات مسلمین ممنوع وعاقبتش قتل است ،ای کاش رفتارمعلم تاریخ راهم محکوم می کردند؟!

  • داروغه
    0

    خود پیامبر با کسانی که به ایشان دشنام می گفتند یا بی احترامی میکردند برخورد نمی کردند و گذشت میکردند بعد حالا پیروانش اینگونه برخورد میکنند

  • مهدی
    0

    تنها راه نجات مسلمانان از جنگ و نابودی همدیگر از طریق حیله مسبحیان ! انتقال جنگ و تهدید و ترس به داخل سرزمین غربیها است امروز خط مقدم جبهه های جهادی در دل سرزمین های غربی است . انان که یک قرن است تنش و تجزبه طلبی و نابودی سرزمین های اسلامی را از درون برنامه ریزی کرده اند و علنا از هتاکین حمایت می کنند . سیاست خارجی ایران نیز لمیده در اغوش فرانسه و غرب حتی گفته های مکرون را محکوم نکرد !

  • و
    0

    کاش تو ایرانم دو سه تا از اون مسلمونا بودن و سر مسئولین بی کفایت رو میبریدن. البته اون روز خواهد آمد.

  • حسن
    0

    مشکل مسلمانان افراطی این است بجای گفتگو و شنیدن نظر های مخالف فوری قداره می کشند و نمونه آن داعش ، طالبان و حزب الله است

    نظرات شما -
    • علی
      0

      همین که حزب الله با داعش و طالبان یکی میکنی یعنی هیچی نمیفهمی...

    • شفیعی
      0

      حسن اقا نیروی حزب الله رو خط بکش.داعش و تکفیری ها و طالبان زاده ی اسراییل هستند ولی حزب الله برهم زننده ی نقشه های شوم اسراییله.اونها برای همین از اسم حزب الله میترسن و با داعشی که ساختن یکی میدونن.

    • فاطمه
      0

      خاک برسرت که حزب الله روبا این وحشی ها یکی میدونی

    • کاربر ناشناس
      0

      حزب الله ؟؟؟؟ حالت خوبه ؟

    • جوان ناکام
      0

      ایمل های جدید هیلاری را خوندی .. داعش تولیدی ایران و دموکرات هاست حتما

    • محمد
      0

      حزب الله پیروز است

  • ناشناس
    0

    شاید روزی به فرهنگی برسیم که عقیده هر کسی برای خودش محترم است وهیچ کس حق تفتیش عقیده دیگری را نداشته باشدقتل خوب یا بد وجود ندارد اگر ما با پیامبرآنان کاری نداریم به خاطر فرهنگمان است وصد البته در کشور خودمان هستیم ولی این که کسی خود حکم دهد وخود مجری باشد وخود اجرا کند یعنی جنگل ودر قانون آنها آزادی این چنین تبلیغ میکنند .......ژاندارک آنها برغی عقیده خود زنده سوخت وعقب نکشید

  • علی خان
    0

    خداوند حضرت محمد این عناد ورزان را جزا ء خواهد داد ، من نمیدانم حضرت محمد و امامان چه حکمتی دارن که هر وقت از ته دل از ایشان طلب میکنی خداوند دل و زندگی انسان را آرامش مطلق میدهد ، لطفا لج نکنید ، خداوند واقعا وجود دارد و افرادی را که دوست دارد سخت تحت تاثیر قرار میدهد . خداوند وجود دارد وقتی فراموشش میکنیم زود گوشزد میکند چرا که من را دوست دارد ولی من زود فراموشش میکنم خدا از ته دل میگم منو ببخش ، وقتی شاد هستم وقتی سود کلان میکنم که برای تو بی ارزش است من تو را فراموش میکنم و وقتی مصیبت کوچک حادث میشود زود تو را یاد میکنم خدا من امروز خوشحال هستم که در اوج سلامت و زندگی سالم و شادابی توانستم به یادت باشم من خوشحالم و امیدوارم امروز انسانهای زیادی شاد باشن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها