استخدام ربات‌های آتش نشان در لس آنجلس

این روز‌ها ربات‌ها در همه مشاغل وارد شده اند و به نظر می‌رسد این موضوع برای سازمان‌های آتش نشانی در سراسر جهان نیز خالی از لطف نبوده است. اکنون لس آنجلس تصمیم گرفته، اقدام به استخدام ربات‌های آتش نشان کند.

استخدام ربات‌های آتش نشان در لس آنجلس

سازمان آتش نشانی لس آنجلس جدیدترین آتش نشان خود را معرفی کرد، این ربات یک وسیله کوچک و کم وزن روی چرخ‌هایی است که علی رغم ظاهر ساده آن می‌تواند هر دقیقه ۲۵۰۰ گالن آب را پمپاژ کند.

ربات‌های آتش نشان
این دستگاه زرد روشن که برخی از تصاویر "جنگ ستارگان" را تداعی می‌کند RS۳ نامیده می‌شود. این نام کوتاه برای Robot Solution ۳ است. اهمیت این ربات از زمانی پررنگ شد که از این ربات برای اطفای حریق کلیسای روتردام استفاده شد و توجه سازمان‌های آتش نشانی را در سراسر جهان به سمت خود جلب کرد.

استخدام ربات‌
دروقع این ربات می‌تواند تمامی نقاطی را که انسان‌ها قادر به پوشش دهی نیستند، اطفا کند. در واقع در شرایطی که امکان سقوط سقف‌ها یا اتفاقات خطرناک باشد، استفاده از ربات‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد. نگرانی از سقوط ساختمان یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می‌شود استفاده از ربات‌ها مهمتر از همیشه جلوه کند.

کنترل
ربات مذکور می‌تواند آب را با شدت بالا به هر سو پرتاب کند و یک جفت شلنگ آتش نشانی بزرگ را با خود همراه دارد. در کنار خاموش کردن آتش، این ربات هوشمند می‌تواند آواربرداری ابتدایی را انجام داده و در ساختمان‌های تخریب شده به خوبی عملیات امداد و نجات را اجرایی کند.


در حال حاضر بخش آتش نشانی لس آنجل نخستین آتش نشانی در جهان است که ربات RS۳ را به شکل رسمی استخدام کرده است. اگرچه با توجه به کاربرد بالای این ربات پیش بینی می‌شود دیگر کشور‌ها نیز به زودی این ربات را استخدام کنند. در داخل ایالات متحده نیز نیویورک تصمیم گرفته است از این ربات استفاده کند.

 لس آنجلس
شاید یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود برخی کشور‌ها در استفاده از این ربات تردید داشته باشند، هزینه بالای استفاده از آن است. هزینه RS۳ برای سازمان آتش نشانی ۲۷۸ هزار دلار است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها