رئیس اداره اوقاف ایرانشهر:

جنوب بلوچستان ۸۸۶ موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف ایرانشهر گفت: در جنوب بلوچستان به جز شهرستان‌ها کنارک و چابهار ۸۸۶ موقوفه وجود دارد که ۸۶۱ متصرف و ۲۶ غیر متصرف است.

جنوب بلوچستان ۸۸۶ موقوفه دارد

محسن اشرافیان اظهار داشت: در بحث ایجاد و تبعین فرهنگ وقف رسانه نقش موثری دارد. یکی از وظایف اصلی اوقاف ساماندهی اماکن مذهبی و احیا موقوفات و خدمات اجتماعی است که یکی از موارد کمک به آزاد سازی زندانیان که توان پرداخت دیه و یا مهریه را ندارند.

وی افزود: متاسفانه در ایرانشهر بیشترین موارد مربوطه به مهریه است که در این خصوص مراجعات زیادی داریم چون گرفتن مهریه بالا متاسفانه در برخی از خانواده ها بصورت یک فرهنگ درآمده است.

مدیر اداره اوقاف ایرانشهر با اشاره به تعداد کل موقوفات در جنوب بلوچستان گفت: بجز شهرستان‌های کنارک و چابهار تعداد کل موقوفات 886 موقوفه است که 861 موقوفه متصرف و 26 موقوفه غیر متصرف وجود دارد و همچنین بیش از 795 مسجد، 24 حسینیه، 20 حوزه علمیه و یک دارالقرآن در حوزه جنوب بلوچستان وجود دارد.

‌اشرافیان تصریح کرد: از خدمات اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر می توان به توزیع کیف و کفش و لوازم تحریر بین دانش آموزان تهیه سبد غذایی در ماه مبارک رمضان از محل موقوفات و برنامه ریزی برای آزادی زندانیان می توان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم کسانی که اماکن را وقف می‌کنند نسبت به ثبت آن در سامانه اقدام کنند چون مواردی داشتیم که بعد از وقف مکان و بعد از فوت صاحب آن ملک مورد تصرف قرار گرفته است.

اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان می‌گوید از ابتدای سال تاکنون 27 وقف جدید به ارزش 25 ملیارد ریال در سطح استان به ثبت رسیده است. این اداره‌کل وظیفه ثبت و حفظ و نگهداری موقفات را بر عهده دارد بنابراین از سال 97 تاکنون برای 180 موقوفه سند اخذ شده و علیه 52 نفر از متصرفان موقوفات استان اعاده دادرسی شده است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها