تفاوت‌های اساسی بین اندروید و آیفون ۱۲

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی به بررسی قابلیت‌های اندرویدی پرداخته که در جدیدترین مدل تلفن هوشمند اپل دیده نمی‌شوند.

تفاوت‌های اساسی بین اندروید و آیفون ۱۲

جدیدترین مدل آیفون اپل که از روز جمعه امکان پیش سفارش آن آغاز می‌شود، تغییراتی شامل طراحی به روز شده، حمایت از 5G، دوربین‌های بهبود یافته و گزینه‌های جدید اندازه گوشی دارد که آن را از مدل آیفون ۱۱ متفاوت می‌کند.

بعلاوه مدل‌های آیفون ۱۲ با مجموعه جدیدی از اکسسوری‌های که اپل عرضه می کند و Magsafe نام دارند، سازگار خواهند بود. افزوده شدن پشتیبانی از اتصال 5G، اندازه های مختلف و قیمت مطمئنا به اپل اهرم بیشتری برای رقابت با محصولات اندرویدی رقیبانی نظیر سامسونگ و گوگل می‌بخشد. اما همچنان قابلیت‌های کوچک و مفیدی وجود دارد که در گوشی‌های اندروید وجود دارند اما در مدل آیفون ۱۲ دیده نمی شوند.

حسگر انگشت برای باز کردن سریع گوشی

هنگامی که اپل "آیپد ایر" جدید خود را با امکان "تاچ آی.دی" معرفی کرد، انتظار می رفت اسکن اثر انگشت به آیفون هم بازگردد اما متاسفانه این مسئله درباره آیفون ۱۲ صدق نکرد و این گوشی هم مانند مدل‌های مدرن دیگر آیفون تنها از Face ID پشتیبانی می‌کند.

در شرایطی که اکثر افراد به دلیل استفاده از ماسک، ناچارند رمز عبور را برای ورود به گوشی تایپ کنند، معرفی مجدد "تاچ آی.دی" برای آیفون از سوی اپل می‌توانست اقدام مناسبی باشد.

برخی از گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۰، گلکسی نوت ۲۰ و وان پلاس ۸ پرو هم امکان تشخیص اثر انگشت را دارند و هم می توانند با تشخیص صورت کاربر، از حالت قفل خارج شوند. مدل جدید پیکسل ۵ گوگل هم حسگر اثر انگشت دارد اما فاقد امکان تشخیص چهره است.

نمایشگر همیشه روشن

اپل واچ از زمان آغاز عرضه مدل سری ۵ در سال گذشته، قابلیت نمایشگر همیشه روشن داشت اما این قابلیت هنوز در آیفون دیده نشده است.

گوشیهای اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۰، گلکسی نوت ۲۰ و گوگل پیکسل ۵ نمایشگرهایی دارند که می توانند اطلاعاتی نظیر زمان، تاریخ، سطح باتری و نوتیفیکیشن‌های خوانده نشده را حتی وقتی صفحه خاموش است، نشان دهند. این امر مشاهده اطلاعات با یک نگاه و بدون نیاز به باز کردن گوشی را راحتتر می کند.

آیفون ۱۲ قابلیت نمایشگر همیشه روشن ندارد اما اپل صفحه نمایش آیفون را به شکلهای دیگری مانند استفاده از نمایشگرهای OLED استاندارد برای همه مدلهای این گوشی و بهبود دوام آنها با یک پوشش محافظ سرامیکی بهبود بخشیده است.

نرخ ریفرش (تازه سازی) بالاتر برای اسکرول روان

شماری از گوشی‌های اندرویدی مانند مدل‌های سامسونگ، گوگل و وان پلاس نمایشگرهایی دارند که قادرند به نرخ‌های ریفرش بالاتر برای اسکرول روانتر برسند.

گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۲۰، گلکسی نوت ۲۰ اولترا و وان پلاس ۸ پرو می توانند نرخ ریفرش صفحه نمایش را به ۱۲۰ هرتز افزایش دهند در حالی که نرخ ریفرش یک گوشی هوشمند متوسط ۶۰ هرتز است.

این قابلیت که باعث می‌شود گشتن در نرم‌افزار تلفن سریع‌تر به نظر برسد در آیفون وجود ندارد اما در آ‌یپد پرو عرضه شده است. تبلت پیشرفته اپل قابلیتی به نام "پرو موشن" دارد که نرخ ریفرش صفحه نمایش را تقویت کرده و تا ۱۲۰ هرتز می رساند. این قابلیتی است که اپل برای استفاده با قلم اپل ایده آل توصیف کرده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها