استان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته ۶۱ بیمار بدحال مبتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده است.

استان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی 27 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شده و ۲ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

شهرام حبیب‌زاده با اشاره به اینکه استان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد، ادامه داد: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس‌آباد، نیر و خلخال در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.
اعلام کرد: طی
وی از ترخیص ۲۱ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۹۷ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به گذر تعداد مبتلایان کرونای بستری همزمان در مراکز درمانی استان به رقم بیش از ۲۵۰ نفر پس از پنج ماه بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۷۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته وی با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.
حبیب زاده اضافه کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها