چگونه دوربین و میکروفون گوشی‌هایمان در اختیار دیگران قرار می گیرد؟

یک فیلمساز هلندی اجازه می دهد که گوشی تلفن همراهش دزدیده شود. او سپس، با استفاده از روش های جاسوسی، دوربین و میکروفون و لوکیشن گوشی را روشن می کند و ...

چگونه دوربین و میکروفون گوشی‌هایمان در اختیار دیگران قرار می گیرد؟

برنامه های اینستاگرام، واتس آپ، فیسبوک، توئیتر، وایبر و لینکدین و بسیاری از برنامه های مشابه دیگر می توانند به صورت مخفیانه این کارها را بکنند:

-از دوربین های جلو و عقب گوشی عکس بگیرد
-از دوربین های جلو و عقب فیلمبرداری کند
-میکروفون گوشی شما را روشن کنند
-هر عکس یا فیلمی که توسط دستگاه شما گرفته می شود را به سرورهای خود ارسال کند
-از مجموع عکس و فیلم های شما، یک تصویر سه بعدی از شما بسازند و از این تصویر سه بُعدی هر استفاده دیگری بکنند، مانند شناسایی شما در دنیای واقعی!

در همین راستا یک فیلمساز هلندی برای اینکه بفهمد واقعا چقدر از این ادعاها حقیقت دارد و این موضوع را از یک توهم توطئه به یک واقعیت تبدیل کند، اجازه می دهد که گوشی تلفن همراهش دزدیده شود. سپس، با استفاده از روش های جاسوسی، دوربین و میکروفون و لوکیشن گوشی را روشن می کند و برای مدت ها از دزد فیلمبرداری و عکسبرداری می کند و همه لحظاتِ او را ثبت می کند:

منبع: گاردین

18

حجم ویدیو: 16.79M | مدت زمان ویدیو: 00:21:29 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد امین
    0

    نه زیر نویس فارسی داره نه زیر نویس انگلیسیش معلومه!!

  • سمیرا
    0

    خب ترجمه میکردین دیگه از کجا بفهمیم چی میگه

  • جواد
    0

    کاملا مسخره است

  • Arsa
    0

    خب كه چي الان؟ هي زدم جلوعقب گفتم الان چي ميشه؟ مسخره كرديد؟ لااقل زيرنويس فارسي ميزاشتيد

  • مهتاب بارانی
    0

    خیلی مسخره است کانال تون خبرهاتونم بعضی ها الکی هست

  • ناشناس
    0

    تازه فهمیدین؟ مگه زمانی که یه برنامه نصب میکنید نمی‌بینید ازتون می‌پرسه: این برنامه دسترسی خواهد داشت به: مثلا دوربین، تماس، وای فای و ... لازم نبود اون یارو هلندی گوشیشو بده دست یه دزد تا بفهمه، ما خودمون میدونستیم که اطلاعاتمون در حال دائما آپلود شدن است. ضمنا شما کافیه چند ساعت دیتای گوشیتو خاموش کنی وقتی دوباره روشن می‌کنی میبینی که گوشی تا چند لحظه انگار هنگه، این به همون دلیلِ ارسال اطلاعات است. یعنی چون اطلاعات در حال ارسال و دریافت است و چندین ساعت این کار انجام نشده، حالا برای ارسال اطلاعات ( حتی اطلاعات مربوط به زمانی که دیتا خاموش بوده مثل چند کیلومتر و به چه جهاتی این گوشی حرکت کرده و خیلی از اطلاعات شخصیه دیگه ) بخش زیادی از سی پی یو را اشغال می‌کنه و برای چند لحظه گوشی قفل میشه. ضمنا اندروید از آیفون بهتره، چون در اندروید امکان ارسال و دریافت اطلاعات توسط همه مردم دنیا وجود داره ولی آیفون اطلاعات را فقط خودش دریافت می‌کنه و به هیچکس اجازه دریافت اطلاعات شخصی را نمیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها