بلایی که کرونا سر میلیاردرها آورد

۰.۳ درصد جمعیت میلیاردرهای جهان به دلیل کرونا دیگر میلیاردر نیستند.

بلایی که کرونا سر میلیاردرها آورد

با شیوع کرونا در جهان نه تنها ثروتمند شدن به یک امر دست نیافتنی تبدیل شده بلکه حتی میلیارد باقی ماندن نیز کار بسیار دشواری شده است. در مقایسه با دهه های قبل وضعیت ثروتمندان چندان دلچسب نیست و مطالعات صورت گرفته توسط موسسه ؛ پیو سی؛ نشان می دهد دست کم ۷۰ نفر که در سال ۲۰۰۹ و بعد آن دارای دو میلیارد دلار ثروت بوده اند، اکنون دیگر بین میلیاردرها نیستند.

از زمان شیوع کرونا حدود ۱.۷ درصد جمعیت میلیاردرهای جهان با کاهش شدید ثروت خود مواجه شده اند و ۰.۳ درصد آنها نیز دیگر بین میلیاردرها قرار ندارند. از طرف دیگر امسال تنها ۳۴ نفر برای اول وارد جمع میلیاردرهای جهان شده اند. به گفته این موسسه اصلی ترین استراتژی موفقیت آمیز افراد تازه ثروتمند شده، تنوع بخشی به سبد دارایی و مالی خود بوده است.

جوزف استدلر- کارشناس ثروت جهانی در بانک یو بی اس گفت: تحلیل های ما نشان داده که تنوع بخشی به دارایی ها، یک کلید اصلی در محافظت از ثروت بوده است. پیشنهاد ما به سایر سرمایه گذاران این است که با تنوع بخشی به دارایی های خود، ریسک را به حداقل برسانند و به قول معروف، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهند.

در شرایط کرونا، بازار مسکن به یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. حدود نیمی از میلیاردرهای جهان اکنون بین ۲۱ تا ۴۰ درصد کل سبد دارایی خود را به شکل مسکن یا اوراق مالی مرتبط به مسکن (نظیر اوراق رهنی) تبدیل کرده اند.

تقاضای بالا برای خرید مسکن در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس و هنگ کنگ باعث شده است تا رشد قیمت به بالاترین سطح خود در طول یک دهه اخیر برسد و برخی از کارشناسان نسبت به شکل گیری حباب کاذب مسکن هشدار دهند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها