نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استانها:

دفاعی جز ماسک در برابر کرونا نداریم/لزوم قرارگیری ماسک در پوشش بیمه ای

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه نیاز است ماسک در پوشش بیمه ای قرار گیرد، گفت: برای مقابله با ویروس منحوس کرونا دفاعی جز ماسک نداریم.

دفاعی جز ماسک در برابر کرونا نداریم/لزوم قرارگیری ماسک در پوشش بیمه ای

سید حسین بهشتیان با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که هر روز رکوردها شکسته می شود، اظهار کرد: هشت ماه از ورود کرونا به کشور می گذرد و نزدیک به سی هزار نفر از هموطنان جان سپرده اند و همین تعداد خانواده عزادار شده اند. در چنین شرایطی باید تک تک شهروندان نسبت به خودداری از ترددهای غیر ضرور اقدام کنند.

به گفته وی، بی تردید باید در خانه بمانیم تا زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم. در این شرایط رفتن به سفر توسط برخی شهروندان یعنی بی مسئولیتی در برابر سلامت و عدم توجه به خطر این ویروس منحوس.

وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور هزینه های مختلفی به خانوارها تحمیل شده است از جمله هزینه های رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک، لذا در این شرایط سخت اقتصادی نیاز است برای فراهم شدن زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی ماسک در پوشش بیمه ها قرار گرفته و روزانه یک ماسک به هر فرد تعلق بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از برخی اقدامات وزارت بهداشت همچون ورود به نرخ گذاری ماسک انتقاد کرد و ادامه داد: در همان شروع کار اعلام شد داروخانه ها حق ندارند ماسک توزیع کنند. از این رو در همه جا همچون بقالی ها ماسک عرضه شد، بجز در داروخانه ها؛ از لحاظ تولید و توزیع الکل در حد خودکفایی هستیم.

به گفته وی، اما به ناگاه همه چیز نایاب و گران شد و نتیجه آن این شد که برخی با اطلاعات اشتباه حتی الکل خورده و جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت بهداشت به موضوع نرخ گذاری ماسک وارد شده درحالی که وظیفه نظارت بر کیفیت را برعهده دارد و باید وزارت بهداشت با نظارت دقیق کیفیت ماسک را افزایش دهد. همچنین با قیمت گذاری مناسب برای ۶ ماه آینده ماسک را تحت پوشش بیمه ها قرار دهیم. امروز متاسفانه برخی ماسک هایی که عرضه می شوند کیفیت لازم را ندارند درحالی که در شرایط فعلی و تا ساخت واکسن این بیماری، دفاع دیگری نداریم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها