رسول پناه: هیچکس یک ریال هم به ما کمک نکرده است/ وقتی مدیرعامل پرسپولیس شدم، موجودی باشگاه ۷۰۰ هزار تومان بود

سرپرست باشگاه پرسپولیس در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را بیان کرد.

رسول پناه: هیچکس یک ریال هم به ما کمک نکرده است/ وقتی مدیرعامل پرسپولیس شدم، موجودی باشگاه ۷۰۰ هزار تومان بود

مهدی رسول پناه در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزی که به عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب شدم، پرسپولیس ۱۴۸ میلیارد تومان بدهی داشت و فقط ۷۰۰ هزار تومان موجودی در حساب بانکی این باشگاه بود. مدیرعامل قبلی در تاریخ ۲۱ اسفند با آن وضعیت کرونایی استعفا داد. حجم بدهی‌ها بسیار سنگین بود و من تمایلی به مدیریت در باشگاه پرسپولیس نداشتم، زیرا حدود ۴۰ میلیون نفر از مدیریت باشگاه توقع داشتند. در این زمینه با چند نفر صحبت کردم، اما هیچکس مدیریت پرسپولیس را قبول نکرد. با این وجود عاشق پرسپولیس هستم و افتخار می‌کنم که در این باشگاه خدمت می‌کنم.

او افزود: تمام زندگی خود را برای پرسپولیس گذاشتم و هیچ وقت هم نگفتم انگیزه ندارم. هیچ منبع درآمدی در این مدت نداشته ایم. وظیفه مجلس قانونگذاری است و ما باید در هیئت مدیره امور باشگاه را پیش ببریم. ۴۰ میلیون هوادار انتظار داشتند پول برانکو، بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کنیم، اما هیچکس یک ریال هم به ما کمک نکرد، همانگونه که قاضی زاده هاشمی گفت مردم، ولی نعمت ما هستند و در این شکی نیست، اما باید برای هیئت مدیره پرسپولیس ظرفیت ایجاد کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه بیان کرد: تنها کاری که در این مدت انجام دادیم این بود که که از ظرفیت و پتانسیل پرسپولیس استفاده کنیم. ما درآمد باشگاه از کارگزار را از ۴۰-۳۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان رساندیم. از هر راهی سعی کردیم برای پرسپولیس درآمدزایی کنیم. در این مورد از خیلی‌ها تقاضای کمک کردیم، اما هیچ کمکی حاصل نشد.

پرسپولیس کاری کرد که مدیرعامل باشگاه النصر عربستان به تیر دروازه تکیه زد

او در باره اینکه آیا برای درآمدزایی از ظرفیت‌های قانونی استفاده شده است یا خیر، گفت: بزرگترین سرمایه ما خود پرسپولیس است که سبب اقتدار ملی و انسجام بین المللی شده است. تاکنون راهکاری برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی به ما ارائه نشده تا بتوانیم از آن درآمدزایی کنیم. پرسپولیس کاری کرد که مدیرعامل باشگاه النصر عربستان به تیر دروازه تکیه زد و اقتدار عربستانی‌ها از بین رفت. تیم ما در شرایط بحرانی اقتصادی و روز‌های کرونایی چنین کار بزرگی را انجام داد.

توقع داریم با حفظ بازیکنان اصلی بتوانیم قهرمانی آسیا را کسب کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه اظهار داشت: انتظار ما این است که بودجه‌ای در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد تا بتوانیم امور باشگاه را پیش ببریم. با تمام مشکلات اقتصادی توانستیم بحث بدهی‌ها را حل کرده و پول برانکو را پرداخت کنیم. توقع داریم با حفظ بازیکنان اصلی بتوانیم قهرمانی آسیا را کسب کنیم. به دست آوردن قهرمانی نسبت به ۱۰ سال قبل خیلی سخت‌تر شده است، زیرا توقع از تیمی که در اوج باشد، بالا می‌رود. روزی که با النصر عربستان بازی داشتیم، ۲ ساعت مانده به شروع مسابقه عیسی آل کثیر را محروم کردند.

او افزود: باشگاه النصر به بازیکنان خود وعده پاداش ۱۰۰ هزار دلاری داده بود. ما نیز در جلسه هیئت مدیره تصمیم گرفتیم ۲ برابر پاداشی که در بازی‌های قبل به بازیکنانمان داده بودیم را به آن‌ها بدهیم و این موضوع را به بازیکنان و کادر فنی اعلام کردیم. به تمام تعهدات در مورد پرداخت پاداش آسیایی بازیکنان و کادر فنی عمل کردیم.

پرسپولیس لیاقت قهرمانی آسیا را دارد

رسول پناه گفت: اگر از پرسپولیس امتیاز کسر شود یا اینکه دسته پایین‌تر سقوط کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما برای این تیم هزینه کرده‌ایم و اکنون پرسپولیس لیاقت قهرمانی آسیا را دارد. حتی هزار تومان هم کسی به ما کمک نکرده است. با این وجود اعضای هیئت مدیره از حساب شخصی هم برای رفع مشکل برانکو پول پرداختی کردند. درآمد‌ها و هزینه‌های ما با هم مطابقت نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها