تیک تاک در پاکستان رفع فیلتر می‌شود؟

حدود یک هفته پیش بود که دولت پاکستان، اپلیکیشن تیک تاک را در واکنش به آن چه محتوای غیراخلاقی می‌نامید، مسدود کرد. اکنون خبر رسیده است که دولت با برخی پیش شرط‌ها حاضر است تیک تاک را رفع فیلتر کند.

تیک تاک در پاکستان رفع فیلتر می‌شود؟

دولت پاکستان امروز اعلام کرد که پس از اطمینان از مسدود شدن محتوای "غیراخلاقی" در تیک تاک ممنوعیت برنامه اشتراک ویدیویی تیک تاک را لغو خواهد کرد.
این اپلیکیشن ممتعلق به چین که محبوبیت زیادی در بین جوانان این کشور دارد، در اوایل این ماه به دلیل آنچه که محتوای "غیراخلاقی، زشت و مبتذل" نامیده می‌شد از سوی مقامات پاکستان مورد حمله و انتقاد شدید قرار گرفت و سپس فیلتر شد. وزارت فناوری اطلاعات پاکستان نیز اعلام کرد که اطمینان کافی را درباره تیک تاک و محتوا‌های آن دریافت کرده است و این شرکت وعده داده است تمامی حساب‌هایی که اطلاعات غیر اخلاقی منتشر می‌کنند مسدود خواهد کرد.

تیک تاک
البته این وزارتخانه هشدار داد که اگر تیک تاک نتواند اصلاحات لازم را در پست‌ها انجام دهد، برای همیشه ممنوع خواهد شد. تیک تاک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که متعهد به اجرای "دستورالعمل‌های جامعه و مطابقت با قوانین محلی" شده است، اما درمورد اینکه با چه استاندارد‌های اخلاقی توافق کرده است توضیحی نداد.
تیک تاک که متعلق به ByteDance چین است بار‌ها از سوی مقامات ایالات متحده نیز مورد حمله قرار گرفته است و مقامات در ایالات متحده این شرکت را به عنوان یک خطر امنیت ملی متهم کرده اند. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ نیز گفته است که می‌خواهد این اپ از دست چینی‌ها خارج شود.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها