بازسازی خانه استخوانی الهامی از یک افسانه اسپانیایی

در افسانه ها اومده، اژدهایی در مونتبلانک (Tarragona) ساكن بوده و قادر بوده هوارو مسموم کنه و آدم هارو با نفس خودش بکشه.

بازسازی خانه استخوانی الهامی از یک افسانه اسپانیایی

اگر در دوران قبل از اپیدمی کرونا شما اهل سفر کردن بوده باشید و در تور اسپانیا گذرتون به خیابون شیک و معروف پسژ د گراسیا Passeig de Gràcia)) افتاده باشه، حتما بنایی شبیه استخون از شاهکار معروف اسپانیایی یعنی آنتونی گائودی معروف رو دیدید. حتی ممکنه وسوسه شده باشید و از داخل این بنا هم بازدید کرده باشین. بی شک یکی از بناهایی هست که برای عکاسی از زوایای مختلف سوژه جالبیه. اما اینکه این ساختمون چطور به این شکل دراومده داستان جالبی داره.
داستان افسانه سنت جورج

در افسانه ها اومده، اژدهایی در مونتبلانک (Tarragona) ساكن بوده و قادر بوده هوارو مسموم کنه و آدم هارو با نفس خودش بکشه. به همین دلیل ترس اهالی روستارو فراگرفته بوده و ساکنین ترسیده و خسته از آزار و اذیت های اژدها تصمیم میگیرن که اون رو با تغذیه روزانه یک نفر که به طور تصادفی و در یک قرعه کشی انتخاب میشه، آروم کنن. با ناامیدی تمام، روستاییان هر روز شخصی رو قربانی اژدها می کردن. از قضا روزی قرعه به نام شاهزاده خانم میوفته. با وجود اعتراض بسیاری از اهالی روستا، شاهزاده خانم برای پذیرش سرنوشت خود به لانه اژدها میره. به طرز معجزه آسایی، یک شوالیه در زره درخشان و سوار بر اسب سفید در آخرین لحظه با کشتن اژدها، شاهزاده خانم را نجات میده. یک بوته گل رز از زخم اژدها جوانه میزنه که شوالیه یکی از گل های رز رو انتخاب میکنه و اون رو به شاهزاده خانم هدیه میده. شوالیه سپس خودش رو به عنوان سنت جورج نشون میده.
افسانه سنت جورج منبع الهام آنتونی گائودی برای بازسازی کازا باتیو
افسانه سنت جورج منبع الهام بسیاری از هنرمندان بوده. آنتونی گائودی افسانه سنت جورج را در معماری Casa Batlló به صحنه برد تا با گذشت سالها، این سنت خارق العاده ادامه پیدا کنه. این افسانه در Casa Batlló در نما و در دو مکان خاص در داخل خانه نشان داده شده است.
کازا باتیو به سه بخش تقسیم شده است که هر کدام نشان دهنده بخشی از آناتومی هستند. طبقه همکف از سازه هایی شبیه به استخوان ساخته شده است، طبقه بالاتر حالت انتزاعی از رگ های خونی و ماهیچه ها را نشان می دهد و سقف آن به گونه ای طراحی شده که شبیه به کمر یک اژدها است.
قسمت بالایی نمای خارجی ساختمان، پشت بام است که به شکل اژدهاست و با کاشی های سرامیکی کار شده. نمای خارجی ساختمان ۹ بالکن دارد. در طبقه آخر یک بالکن به شکل گل مشاهده می کنیم که اشاره به بالکن شاهزاده دارد. در طبقات پایین، بقایای قربانیان اژدها به شکل جمجمه و ستون های گالری شبیه استخوان در بالکن ها قرار گرفته است.
در سالن ورودی اختصاصی خانواده Batlló راه پله ای وجود دارد که قسمت فوقانی آن مانند مهره های حیوان است و طبق فرهنگ عامه می تواند به ستون فقرات دم اژدها اشاره داشته باشد. سرانجام در اتاق زیر شیروانی، سالن اصلی طاقهای شیشه ای ما را به یاد RIBCAGE یک حیوان بزرگ می اندازد.
افراد محلی به این بنا «خانه استخوانی» میگن. این ساختمون در سال ۲۰۰۵ توسط مرکز میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده.
روز هدیه دادن گل رز

جشن سنت جورج روزی است که در کاتالونیا با شور و شوق و شادی زیادی برگزار میشه. هر ساله در تاریخ 23 آوریل، خیابان های شهرهای اسپانیا بویژه بارسلونا مملو از جمعیت و غرفه های فروش کتاب و گل سرخ میشه. تداوم این سنت بر اساس عشق و فرهنگ هست و براساس رسم این جشن آقایان اغلب گل های رز رو به خانم هایی که دوستشون دارن هدیه میدن.
در اسپانیا برخی روز سنت جورج رو روز ولنتاین کاتالان ها به حساب میارن، چون که اعتقاد دارن سنت جورج، عالی ترین حامی عاشقان در کاتالونیا است.
در بارسلونا، خیابان هایی مانند لاس رامبلاس ، پسژ د گراسیا و رامبلا به خاطر ازدحام جمعیت و تعداد دکه های فروش گل رز و کتاب متمایز و جالب توجه هستن. اتمسفر بسیار ویژه ای وجود داره و یک روز ایده آل برای تأمل و لذت بردن هست.
افسانه سنت جورج در برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، یونان و پرتغال رایج هست.

درسته که الان شرایط برای سفر محیا نیست و همه دلشون یک سفر بی دغدغه میخواد اما خیلی هم دور از دسترس نیست. برای سفر به اروپا هیچوقت دیر نیست. فقط کافیه برای گرفتن ویزای شنگن عزمتون رو جذب کنید و یک تور اروپا رو انتخاب کنید. سفر با تور مطمئن ترین را برای گرفتن ویزای شنگن هست. از کسایی که تجربه این کار رو دارن تا حالا پرسیدید؟

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسافر زمان
    0

    همیشه مطالب خوبی برای سایتتون دارید ممنوننم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها