زمان طلایی اهدای پلاسما ۳ ماه پس از بهبودی کامل بیماران کرونایی است

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به زمان طلایی اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونایی از آخرین آمار اجرای این طرح خداپسندانه در استان‌های مختلف خبر داد.

زمان طلایی اهدای پلاسما ۳ ماه پس از بهبودی کامل بیماران کرونایی است

بشیر حاجی بیگی درباره طرح اهدای پلاسمای بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کشور اظهار کرد: از آغاز طرح اهدای پلاسما‌ی بهبود یافتگان بیماران کرونایی تا به امروز بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر مراجعه و تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: درحال حاضر استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی و مازندران بیشترین مشارکت در اهدای پلاسما را داشته‌اند و برخی استان‌ها مانند خراسان شمالی، قم، خراسان جنوبی، هرمزگان به دلیل مساحت و جمعیت کم ساکن در این مناطق اهدای پلاسمای کمتری داشته‌اند و به طور کلی میزان اهدای پلاسما بر اساس وسعت و تعداد جمعیت سنجیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه تا به این لحظه تنها دو درصد از بهبودیافتگان پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند، افزود: اهدای پلاسما بنا به درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، همچنین پزشکان درمانگر بیماری کرونا انجام می‌شود و زمان طلایی اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان بیماران حدود ۳ ماه پس از درمان کاملشان است و افراد بعد از گذشت ۲۸ روز از درمان قطعی‌شان می‌توانند اقدام به اهدای پلاسمای خود کرده و در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

حاجی بیگی گفت: پلاسما باعث کاهش سطح ایمنی در بدن بهبود یافتگان نمی‌شود و آنتی بادی به طور مرتب در خون بهبودیافتگان تولید خواهد شد.

او بیان کرد: تمام مراکز انتقال خون به طور مرتب استریل می‌شوند و ویروس کرونا از طریق خون به دیگران منتقل نخواهد شد. در حال حاضر گروه‌های خونی AB مثبت؛ و A مثبت اقبال بیشتری به اهدای پلاسما داشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها