همتی خبرداد: افزایش عرضه ارز در نیما/ خرید اسکناس در بازار ارز به حداقل رسید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: عرضه ارز در سامانه نیما افزایش یافته و خرید اسکناس در بازار ارز به حداقل رسیده است. همتی بیان داشت: صادرات غیرنفتی همیشه برای ما مهم بوده و می دانیم که رشد آن به رفاه اقتصادی منجر می شود.

همتی خبرداد: افزایش عرضه ارز در نیما/ خرید اسکناس در بازار ارز به حداقل رسید

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تقدیر از صادرکنندگان خوشنام و خدمات آنها به اقتصاد کشور تاکید کرد: طی روزهای اخیر روزانه حدود 150میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه می‌شود که در کنار منابع بانک مرکزی تأمین ارز واردات شتاب گرفته است.

همتی افزود: با مشورت اتاق بازرگانی و هماهنگی با وزارت صمت بزودی اقداماتی ویژه ای برای استفاده حداکثری از منابع صادرکنندگان برای تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد.

همتی بیان داشت: صادرات غیرنفتی همیشه برای ما مهم بوده و می دانیم که رشد آن به رفاه اقتصادی منجر می شود. وی با بیان اینکه دوران ریاست وی در بانک مرکزی همزمان با سخت ترین تحریم ها شده است بیان داشت: درخواست ها از بانک مرکزی فقط از سوی صادرکنندگان نیست بلکه از این جلسه که خارج شوم، واردکنندگان از من تقاضای ارز دارند؛ همچنین وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی از بانک مرکزی تقاضای ورود کالا دارند جلوتر که می رویم بحث ارزش پول ملی مطرح می شود لذا همه آن مسائل به بانک مرکزی فشار می آورد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • بهلول
    0

    عامل گرانی ارز وتورم درکشور بانک مرکزی به ریاست همتی میباشد.همتی جزو سیستم میباشد .بگفته های آنان را انجام میدهد.والسلام

  • خشی۷
    0

    الهی که دروغگو رسوای عام وخاص بشه .پینیکیو مطمئن باشید فردا دلار شده ۴۰ هزار.

  • محسن
    0

    چرا حرف حساب را نمیخواهید حالیتون بشه. آقای عزیز،خانم محترم، ارز وارد کشور نمیشه. فروش نفت به 5 درصد رسیده.میدونی یعنی چی؟ میدونی 5 درصد چقدره؟ روزی صد هزاربشکه نفت کجا، روزی 3 میلیون بشکه کجا. صادرات غیر نفتی هم که نداریم.این آقا که نمیتونه معجزه کنه. دزد یا سالم بودنشو نمیدونم.انشاالله که سالم باشه. انتظار بی جا نداشته باشید.یا بایدباهمین وضعیت پیش بریم و به بمب هسته ای برسیم تا فشارها ازمون کم بشه،یا اینکه چهل سال الکی پول خرج کردیم و باید از نو شروع کنیم. قضیه به همین سادگی است.ملت یه چیزی میخوان. سران یه چیز دیگه.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      مگه کره شمالی به بمب هسته ای رسیده رفاه داده!! !

  • داریوش
    0

    صادرات غیر نفتی یعنی مخار ج مردم به دلار و در امد به ریال ....نمیدونم کجاش رفاه اقتصادی میاره...مدرک از کجا گرفتند سیاست مداران ما ....خیلی متاسفم برای خودمون

  • علیرضابرهانی
    0

    با سلام فرمانده جنگ اقتصادی در حال حاضر رئیس بانک مرکزی است.این سوال را باید پرسید که آیا این فرمانده جنگ ، نیروی های پشتیبانی و ستون پنجم و تدارکات کافی برای ادامه این مبارزه دارد یاخیر؟اگر هدف کاهش بارهای ناشی از استرس اقتصادی از دوش عامه مردم است قطعا باید راهکارها به سمت و سوئی هدف گذاری گردد تا نتیجه آن ثبات قیمت ارز همراه با کاهش پایدار آن باشد ، چرا که کاهش های مقطعی عملا تاثیری بر بهبود معیشت مردم عادی که عمده آنها را کارگر و کارمند با حقوق ثابت تشکیل می دهد،نداشته و صرفا نوسان گیران بازارهای ارز و طلا را منتفع نموده و موجی از ناامیدی را در دل غالب مردم ایجاد می کند.همراهی نهادهای اجرایی و نظارتی و انتظامی و قضایی و قانون گذار در این مسیر اجتناب ناپذیر بوده و تصمیمات جزیره ای در نهادها و سازمان ها بعضا روند کار را مختل می کند.چشم امید مردم عادی و عامی (مانند من کارگر )به تصمیمات کلانی است که انتظار میرود نتایج آن منجر به بهبود معیشت مردم و کوتاه شدن دست دلالان و نوسان گیران و سفته بازان بازار ارز و طلا باشد.قطعا قیمت ارز مورد نیاز برای واردات تاثیر مستقیم بر سبد معیشت خانوار داشته و امیدوارم افزایش قیمت ارز نیمایی به صورت مقطعی بوده و پس از کنترل التهابات بازار ارز ، نرخ ارز نیمایی نیز کاهش یابد.تاثیر مسائل سیاسی (خارج از مرزها)نیز قطعا تاثیر گذار براین موضوع است اما بهتر آن است که در سایه عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیش از آن که چشم امید به خارج از مرزها داشته باشیم ، مشکلات حاضر را با تکیه بر توان داخلی به حداقل رسانده و در صورت لزوم با تدوین یا تغییر برخی قوانین مالی و پولی و صد البته نظارت کامل بر حسن اجرای این قوانین ، سربلند از این جنگ اقتصادی تمام عیار خارج شویم. و من ا.. التوفیق

  • مری
    0

    مشکل از کل سیستمه نه همتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها