ژاپن با تقبیح تحرکات هکری، بر امنیت سایبری المپیک توکیو تاکید کرد

سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت، این کشور اقدامات متقابل حمله سایبری در پیش خواهد گرفت تا اطمینان حاصل کند المپیک توکیو به شکل موفقیت‌آمیزی برگزار می‌شود.

ژاپن با تقبیح تحرکات هکری، بر امنیت سایبری المپیک توکیو تاکید کرد

بریتانیا و آمریکا روز دوشنبه آنچه را که به عقیده آن‌ها مجموعه‌ای از حملات سایبری "بدخواهانه" هدایت‌شده توسط اطلاعات ارتش روسیه بود، از جمله تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در المپیک و پارالمپیک توکیو را محکوم کردند.

بازی‌های المپیک در ابتدا برای امسال برنامه‌ریزی شده بودند، اما به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹ به تعویق افتادند.

"کاتسونوبو کاتو"، دبیر کابینه ژاپن نیز در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور بر سر موضوع ادعای حملات سایبری اطلاعات ارتش روسیه به بازی‌های المپیک توکیو، با آمریکا و بریتانیا در ارتباط نزدیک و در حال گردآوری و تحلیل اطلاعات است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

مقامات بریتانیایی روز دوشنبه مدعی شدند که هکرهای اداره اصلی اطلاعات روسیه همچنین علیه برگزارکنندگان بازی‌های توکیو، عملیات "شناسایی سایبری" انجام داده‌اند.

این مقامات از ارائه جزئیات مشخص درباره آخرین حملات یا بیان اینکه آیا این حملات موفقیت‌آمیز بوده یا خیر خودداری کردند، اما گفتند که هکرها برگزارکنندگان بازی‌ها، تأمین‌کنندگان تدارکات و حامیان مالی را هدف گرفته بودند.

کمیته برگزارکننده ۲۰۲۰ در بیانیه‌ای گفت که هیچ تأثیر مهمی از حملات سایبری احتمالی روی عملیات این کمیته مشاهده نشده است.

به گفته مقامات غربی و کارشناسان امنیت سایبری، بعد رسوایی دوپنیگ ۵ سال پیش روسیه، حملاتی به بازی‌های ۲۰۲۰ که گمان می‌رود هدفشان هک سازمان‌های بین‌المللی ورزشی باشد به این کشور نسبت داده می‌شوند. مسکو مکرراً این اتهامات را رد کرده است. روسیه در دسامبر به خاطر تخلفات گسترده دوپینگ، به مدت چهار سال از شرکت در رویدادهای مهم جهانی ورزشی از جمله المپیک توکیو محروم شد.

یک سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک گفت که آن‌ها بر امنیت سایبری تأکید دارند.

این سخنگو در ایمیلی به رویترز نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته‌های برگزارکننده بازی‌های المپیک، امنیت سایبری را به عنوان یک ناحیه دارای اولویت شناسایی کرده‌اند و سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده تا برای بازی‌های المپیک، بهترین محیط امنیت سایبری ممکن را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت موضوع، ما این اقدامات را افشا نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها