داوود امیریان پس از«آقای شهردار» «ضربه شاهین» را می‌نویسد

داوود امیریان پس از«آقای شهردار» «ضربه شاهین» را می‌نویسد

داوود امیریان که به تازگی کتاب «کودکستان آقا مرسل»او راهی بازار شده،از نگارش داستان زندگی شهید علی‌اکبر شیرودی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا به دنبال همت انتشارات سوره مهر مبنی بر نگارش مجموعه داستان‌هایی بر اساس زندگی نامه فرماندهان دوران دفاع مقدس با عنوان «قصه فرماندهان»،داوود امیریان مجموعه داستانی را بر اساس زندگینامه شهید شیرودی با عنوان احتمالی «ضربه شاهین»نوشت. این کتاب جهت چاپ به زودی واگذار خواهد شد.

داوود امیریان پیشتر نخستین کتاب این مجموعه را با عنوان«آقای شهردار»مربوط به شهید مهدی باکری نوشته بود. امیریان در داستان‌های کوتاه کتاب «آقای شهردار»، نوعدوستی، دلسوزی و مسئولیت‌پذیری باکری را در سال‌های نوجوانی به تصویر ‌کشیده است؛ زمانی که او با وجود سرمای شدید، کتش را به ایوب، نوجوان محروم و یتیم می‌دهد و به همین دلیل، سرما می‌خورد و اسیر بیماری می‌شود. داستان‌ها او را تا مبارزات انقلابی در ماه‌های منتهی به بهمن 57 و سپس جنگ و لحظه شهادت همراهی می‌کنند و امیریان از به‌ کار بردن طنز در خمیرمایه داستان‌های کوتاه خود غفلت نمی‌کند. شخصیت‌هایی نقش‌های فرعی را برای پیشبرد داستان بازی می‌کنند و رفتارهای طنزی از خود بروز می‌دهند که به شیرینی داستان‌ها می‌افزاید.

به تازگی کتاب «کودکستان آقا مرسل» که اثری در امتداد رمان جنگی و طنز «گردان قاطرچی»های این نویسنده است با همت نشر کتابستان معرفت راهی بازار شده است. برخی شخصیت‌های رمان «گردان قاطرچی‌ها»در «کودکستان آقا مرسل» این نویسنده حضور دارند و ماجراهای آن را پیش می‌برند.

رمان «گردان قاطرچی‌ها»ی امیریان در سال 92 برگزیده بخش کودک و نوجوان جایزه کتاب سال و جایزه کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

این نویسنده به تازگی کار نگارش مجموعه طنز«حمله تدارکاتی»با موضوعیت ادبیات پادیداری و اثر کمیک استریپ «ماموریت غیر ممکن»ویژه انتشارت پلاک 8 را به پایان برده است. حمله تدارکاتی اثری اسنت که با نگاهی طنز به فعالیتهای نیروهای تدارکاتی و آنانی که در پشت جبهه در خدمت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند پرداخته است.کمیک استریپ «ماموریت غیر ممکن»این نویسنده هم به فعالیت‌های همین تدارکاتچی‌ها در تامین آب و غذای رزمندگان می‌پردازد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها