معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

ایجاد منطقه توریستی در بند دره بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در منطقه بند دره بیرجند به منظور تامین یک تفرجگاه مناسب برای شهروندان پای کار آمدند.

ایجاد منطقه توریستی در بند دره بیرجند

سیدکمال الدین میرجعفریان امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در آیین آغاز بهره‌برداری همزمان از پنج زمین چمن مصنوعی و عملیات اجرایی ۱۴ پروژه ورزشی در استان که در منطقه گردشگری بند دره بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی، شاهد افتتاح تعدادی از زیرساخت‌های ورزشی و آغاز عملیات اجرایی تعداد دیگری از فضاهای ورزشی در سطح استان هستیم که شامل پنج زمین چمن مصنوعی فوتبال و ۱۴ فضای ورزشی است.

وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش، نشاط و سلامت مردم استفاده کنیم، تصریح کرد: احداث مجموعه ورزشی بند دره بیرجند براساس برنامه‌ریزی که سال گذشته توسط استاندار خراسان جنوبی انجام شد، در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی به مردم، تصریح کرد: امروز فاز اول پروژه دهکده ورزشی بند دره به نمایندگی از دیگر پروژه‌های ورزشی در شهرستان‌های استان با حضور فرمانداران افتتاح می‌شود.

میرجعفریان یادآور شد: این پروژه‌های ورزشی در بازه زمانی تعریف شده با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان به نتیجه می‌رسد.

حسین عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در آیین افتتاح این پروژه‌ها، اظهار کرد: فاز نخست دهکده ورزشی تفریحی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند شامل؛ زمین چمن مصنوعی فوتبال امروز به نمایندگی از سایر پروژه‌ها در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها ۷۵۰۰ متر مربع به سرانه‌های ورزشی در خراسان جنوبی افزوده شد که برای این پروژه‌ها در روستاهای گلوباغ، آنیک، تخته جان، براندود و منطقه گردشگری بند دره بیرجند اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: احداث گود بین‌المللی زورخانه شمال شهر بیرجند، سالن ۱۲۰۰ متری حاجی‌آباد در زیرکوه، سالن ورزشی لانو در سربیشه و سالن ۱۲۰۰ متری اسدیه در شهرستان درمیان نیز وارد فاز اجرایی شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۹ زمین چمن مصنوعی در روستاهای گازار و شاخن در بیرجند، زنگویی در سرایان، چاه عباس اردونی، کلاته سید علی و چاهشند در نهبندان، ماهیرود و ماخونیک در سربیشه و دیهوک در طبس نیز آغاز شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها