حضور دلالان ارزی در البرز کمرنگ شده است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز گفت: با توجه به اینکه بخشی از تخلفات ارزی در ماه‌های گذشته به شکل متمرکز در پایتخت صورت می‌گیرد، حضور دلالان ارزی در البرز کمرنگ شده است.

حضور دلالان ارزی در البرز کمرنگ شده است

سرهنگ مهدی افشاری گفت: پلیس امنیت اقتصادی در استان از ۶ ماه گذشته به صورت مستقل و جدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم با وظایف ما آشنا نیستند، ادامه داد: این پلیس در حوزه قاچاق کالا، ارز، گمرک و عملیات اقتصادی فعالیت دارد و قالب کار مشخصی را پیش می‌برد.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه جرایم اقتصادی متوجه کل جهان شده است، اظهار کرد: فرار مالیاتی، پولشویی، پیشگیری از واردات غیرمجاز همچون پوشاک و پودرهای ورزشی از جمله اقدامات این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه پوشاک غیر مجازی که وارد کشور می‌شود، علاوه بر آسیب اقتصادی در فرهنگ و پوشش جامعه نیز تأثیرمنفی خواهد داشت، ادامه داد: همچنین پودرهای ورزشی غیرمجاز موجب به خطر افتادن جان جوانان خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود فقط از پودرهای مورد تأیید وزارت بهداشت استفاده شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز در رابطه با حضور و فعالیت دلالان ارزی در استان البرز بیان کرد: دلالان ارزی در استان البرز حضور دارند اما با توجه به همجواری با پایتخت بیشتر دلالان در تهران فعالیت دارند و فعالیت در البرز بسیار کمرنگ است.

افشاری در پایان تصریح کرد: لیزینگ خودرو که طی چهار سال اخیر در استان البرز بسیار زیاد شده بود، راهی برای پولشویی به شمار می‌آید اما در سال جاری و با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم کمتر شاهد این موارد هستیم.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها