رئیس پلیس راه استان همدان:

واژگونی‌ در جاده‌های همدان ۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تصادفات واژگونی در جاده‌های همدان هشت درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و عمده علت آن خواب‌آلودگی است.

واژگونی‌ در جاده‌های همدان ۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری

سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: به علت اینکه جاده‌های استان همدان بزرگراه است، بیش از میانگین کشوری خواب‌آلودگی در آن اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در جاده‌های دوطرفه رانندگان بیشتر مراقب روبرو هستند، استراحت می‌کنند و در نتیجه خواب‌آلودگی کاهش می‌یابد اما در بزرگراه با حالت نیمه هوشیار رانندگی می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه صبح امروز (سه شنبه ۲۹ مهرماه) یک دستگاه وانت نیسان با خودروی کامیون در کیلومتر ۱۰ اتوبان ساوه به همدان برخورد و راننده کامیون فوت کرد، گفت: علت این حادثه خواب‌آلودگی راننده وانت نیسان بوده است.

وی توضیح داد: هموطنان اگر می‌خواهند سالم به مقصد برسند باید حین رانندگی هوشیاری کامل داشته باشند و پس از دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و ترجیحاً از خودرو خارج شوند در غیر این صورت و با سطح هوشیاری پایین قطعاً دچار حادثه می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه ساعت ۱۳ روز گذشته نیز در محور اراک به قهاوند یک حادثه در اثر خواب آلودکی اتفاق افتاد، بیان کرد: این تصادف نیز بر اثر خواب‌آلودگی راننده خودروی سمند به وقوع پیوست و منجر به فوت راننده شد و سه مجروح بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه هر چقدر جاده‌ها خلوت و بازتر باشند، تصادفات افزایش می‌یابند، شرح داد: سرعت بالا و دقت پایین علت اصلی این موضوع است همچنین احساس خطر در رانندگان کاهش پیدا کرده و احساس امنیت بیش از حد در جاده‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها