رئیس هیئت بسکتبال اصفهان: معضل اساسی هیئت‌ها پرداخت اجاره‌بهای اماکن ورزشی است

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: هیئت‌های ورزشی طبق قانون باید اجاره‌بهای اماکن تحت اختیارشان را بپردازند و این اجاره‌بها مبلغ کمی نبوده و با توجه به شرایط وخیم کنونی، پرداخت آن کار راحتی نیست.

رئیس هیئت بسکتبال اصفهان: معضل اساسی هیئت‌ها پرداخت اجاره‌بهای اماکن ورزشی است

جواد داوری درباره وضعیت فعلی بسکتبال استان اظهار داشت: شیوع کرونا کل جامعه را تحت تاثیر قرار داده است اما با این حال استان اصفهان 11 تیم در لیگ‌های مختلف بانوان و آقایان دارد. طبق برنامه‌ریزی که قرار بود فدراسیون با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام دهد، سوپرلیگ آقایان و لیگ بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود طبق برنامه هفته آینده لیگ بانوان برگزار شود اما هنوز فدراسیون به جمع‌بندی نهایی نرسیده و مسابقات یک هفته به تعویق افتاد و فکر می‌کنم مشکل اصلی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی باشد.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان درباره سوپرلیگ آقایان خاطرنشان کرد: قرار است سوپرلیگ آقایان از 15 آبان ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار شود اما اینکه در عمل چه اتفاقی رخ دهد، هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد :سوپرلیگ آقایان و لیگ بانوان قرار است به صورت متمرکز در تهران برگزار شود اما فکر می‌کنم با توجه وضعیت کنونی شیوع کرونا در کشور، هنوز این طرح جای کار دارد. اگر بازی‌ها متمرکز برگزار شود، باید از قبل هتل محل استقرار تیم‌ها را قرنطینه کنند و آزمایشات لازم از تیم‌ها و عوامل اجرایی به عمل آید.

داوری درباره نحوه فعالیت تیم‌های پایه استان، تصریح کرد: درباره تیم‌های پایه، هیئت تابع ستاد مقابله با کرونای استان است. تمام اماکن ورزشی استان به خاطر وخامت شیوع کرونا حدود 2 هفته تعطیل شده بود اما از چند روز قبل تمرینات تیم‌های پایه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است. تمرینات تیم‌های استان نیز قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ویژه برگزار شود.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های ورزشی گفت: دوست داشتیم مسابقات استانی بسکتبال را برگزار کنیم اما با توجه به وضعیت کرونا، سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد و در 6 ماه گذشته تنها توانستیم چیدمان تیم‌ها را انجام داده و تیم‌های لیگ بزرگسالان را سروسامان دهیم. اما در تیم‌های پایه با شدت کمتر و احتیاط بیشتری در حال فعالیت هستیم و کرونا همچنان بر فعالیت ما تاثیرگذار است.

رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان با اشاره به آسیب‌های مالی کرونا به ورزش افزود: مشکل اساسی همه هیئت‌ها درباره اماکن ورزشی در اختیارشان و ماده 88 است؛ طبق ماده 88 هیئت‌های ورزشی موظف هستند تا اجرت‌المثل اماکن تحت اختیارشان را پرداخت کنند. شیوع کرونا باعث شده هیئت‌ها از نظر درآمدهای مربوط به آموزش و برگزاری مسابقات بسیار ضعیف شوند. در هیئت بسکتبال مخارج و درآمدها را به شکلی مدیریت می‌کنیم اما این مسئله می‌تواند در سطح ملی مطرح شود و بودجه‌ای جداگانه برای اجاره اماکن اختصاص یابد.

وی ادامه داد: باید برای حل مشکل اماکن ورزشی برنامه‌ای اندیشیده شود تا هم بخش خصوصی و هم هیئت‌ها حداقل در شرایط کرونایی فعلی متضرر نشوند. به هر حال بخش خصوصی نیز با هدف درآمدزایی اماکن ورزشی را در اختیار گرفته است، اما شرایط کنونی اجازه این درآمدزایی را به آنها نمی‌دهد و هیئت‌ها نیز قادر به پرداخت اجاره‌بهای اماکن تحت اختیارشان نیستند. باید این بحث در سطح کلان‌تر و توسط ارگان‌های مربوطه از جمله وزارت ورزش مطرح شده و برای آن راهکار پیدا شود.

داوری با اشاره به مشکلات مالی هیئت‌ها بیان کرد: اجاره‌بهای اماکن ورزشی مبلغ کمی نبوده و با توجه به شرایط وخیم کنونی پرداخت آن اصلاً کار راحتی نیست.

وی در پاسخ به اینکه کاهش بودجه هیئت‌ها چه تاثیری بر روی عملکرد آنها دارد، گفت: وقتی مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و بخش زیادی از فعالیت‌های هیئت‌ها از جمله اعزام به مسابقات کشوری متوقف شده است، این کاهش بودجه تاثیر زیادی ندارد. درست است که درآمد هیئت‌ها کاهش پیدا کرده اما هزینه‌ها نیز کاهش یافته و همین امر موجب شده تا افت درآمدها چندان مشکل‌ساز نشود.

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها