تندروی در ایستگاه بهارستان؛ از فحاشی تا آرزوی اعدام رئیس‌جمهور

تخریب و توهینی که این روزها از سوی نمایندگان مجلس یازدهم به نمایش گذاشته است سناریویی جدید نیست و مدت‌هاست که این نمایشنامه با بازی خانه ملتی‌ها بر روی صحن در حال اجراست.

تندروی در ایستگاه بهارستان؛ از فحاشی تا آرزوی اعدام رئیس‌جمهور

موتور تخریب و توهینشان شاید این روزها حسابی گرم شده باشد ؛ این موتور و این توپخانه مدت‌هاست که به کار افتاده و حالا درست در بحرانی‌ترین شرایط می‌خواهند ضربه را هرچه تمام‌تر به رقیب بزنند، هدف هم نامشخص نیست؛ کُند کردن حرکت دولت روحانی در چندماهه باقیمانده از عمرش.

حکایت، حکایت اظهار نظرهایی است که مسلسل‌وار از سوی ساکنان جدید خانه ملت به سمت ساختمان پاستور نشانه می‌رود و هر روز رنگ جدیدتری به خود می‌گیرد.

کارزار انتخابات وظیفه به زیر کشیدن رئیس جمهور

زمانی که درمدرسه فیضیه می‌شد حدس زد که این اول راه است و دولتی‌ها روزهای سخت‌تری را باید انتظار بکشند. همینطور هم شد کارزار انتخابات مجلس یازدهم که از راه رسید صف منتقدان دولت توانستند از فرصت رد صلاحیت رقیب و ناامیدی مردم برای شرکت در انتخابات بیشترین بهره را ببرند و یکدست‌ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی را رقم بزنند.

در همین روزها بود که علاوه بر شام و ناهارهای صلواتی و جشن‌های آنچنانی بازار تبلیغات انتخاباتی با طعم انتقاد و تخریب دولت توسط نامزدهای مجلس شورای اسلامی داغ شد. از وعده های رنگارنگ در حوزه اجرایی گرفته تا توهین به دولت برای جذب رای از سوی مردمی که هنوز پشت پرده بسیاری از اتفاقات را نمی‌دانند،همه در سبد انتخاباتی کاندیداهای راست مشاهده می‌شد. البته کاندیداهایی هم که از یک سو نام نمایندگی را در مجلس دهم یدک می‌کشیدند در زیر سقف ساختمان هرمی میدان بهارستان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا آنجا مجتبی ذوالنوری نماینده قم و کسی که هدایت و رهبری منتقدان دولت را به دست داشت صراحتا اعلام کرد .

از فحاشی تا آرزوی اعدام

ماشین تخریب و توهین تنها به روزهای انتخابات مجلس ختم نشد و ادامه از یک سو تریبون‌های مجلس بود که اظهارات نمایندگان را که دیگر اسمش را نقد نمی‌توان گذاشت و عملا توهین به رئیس قوه مجریه بود منعکس می‌کرد و از سوی دیگر نمایندگانی که این تریبون را به اندازه کافی موثر نمی‌دانستند درفضای مجازی انتقادات را به قول عباس عبدی درنابخردانه‌ترین شکلش می‌نوشتند.مانند علی اصغر عنابستانی که درتوئیترش نوشت : «جناب رئیس جمهور! دهان دریدگی شما را در انواع فحشها که نثار منتقدین کرده اید دیده ایم و فرومایگی تان را در نسبت ناروا به ائمه اطهار برای نیل به مطامع سیاسی تجربه کرده ایم! به جای بسیج یک لشگر برای پاسخ به نماینده ملت و طرح شکایت از اوقدری به فکر ملت باش که طاقتشان طاق شده است.»

عنابستانی در توئیت دیگری نوشته بود: «او آنقدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رها شده و مردم در تامین مایحتاج خویش درمانده اند و زیر خط فقر درست و پا می زنند. رئیس جمهور در بند حفظ خفط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده ای.»

اردشیر مطهری در روز رای اعتماد به وزیر صمت و در انتقاد از عدم حضور روحانی در صحن علنی مجلس گفت: «آقای رئیس جمهور که خودت را مخفی کردی آیا می‌دانی مردم می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؟ چرا وزیری پیشنهاد شده است که دو دهه در خارج از کشور زندگی می‌کرده است.»

تندروی در ایستگاه بهارستان؛ از فحاشی تا آرزوی اعدام رئیس‌جمهور

مجتبی ذوالنوری هم که پیش از این نمودی از خودش و حرف‌هایش را نشان داده بود در توئیترش خواستار اعدام رئیس جمهور می‌شود و در توئیتی می‌نویسد: « جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛با منطق شما،رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

میهمان‌نوازی به سبک افراطی‌ها

هدفشان تخریب دولت است حالا چه با توهین به حسن روحانی در مقام رئیس جمهور چه محمدجواد ظریف به عنوان محبوب‌ترین وزیر دولت یازدهم و دوازدهم؛ وزیری که برجام و پیشبرد سیاست‌ خارجی در ۷ سال گذشته با برند او شناخته می‌شود. ۱۵ تیرماه بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوالات نمایندگان راهی بهارستان شد او که می‌دانست روز سختی را در پیش دارد و ممکن است حرف‌ها و حتی توهین بشنود پشت تریبون قرار گرفت. همینکه وزیر خارجه خواست صحبت‌هایش را شروع کند دوباره همهمه نمایندگان آغاز شد؛ آنها مقابل جایگاه هیات رئیسه جمع شده بودند و فریاد می‌زدند تذکرات قالیباف هم هیچ تاثیری نداشت.

در این لحظه ظریف در کنایه به این فریادها که مانع از صحبت‌های او می‌شد گفت: «انگار دوستان نمی‌خواهند بشنوند؛ من زیاد مزاحم شما نمی شوم». در همین لحظه یکی از نمایندگان فریاد زد «بهتر» ظریف هم در پاسخ به این حرف گفت: «»

مرز نقد و تندروی

علی رغم همه تصورات درباره باریک بودن مرز نقد و توهین به نظر می‌رسد این مرز چندان هم باریک نیست و تنها به دور از شعارزدگی می‌توان نقدی را مطرح کرد که خروجی آن بهبود شرایط باشد و نه التهاب جامعه؛ وقتی گفته می‌شود «سیاست پدر و مادر سرش نمی‌شود» در چنین بزنگاه‌هایی خود را نشان می‌دهد تا بگوید هدف رسیدن به قدرت است و نه رتق و فتق امور و رفاه بیشتر برای کشور.

امیررضا واعظ آشتیانی از فعالان اصولگرا در یادداشتی می‌نویسد: «تندروی در هر مقام و مسلکی اشتباه است و باید حرف درست ما به گونه ای باشد که مردم به آن گوش کند. به مثابه فریاد بی اثر نباشد که صرفا بشوند چرا که گوش دادن و شنید متفاوت است. .چه در عرصه اجرایی و چه در مجلس و دیگر ارکان سیاست، گفتمان باید شفاف باشد و در عین حال ضعف ها و کاستی های خودمان را تقویت کنیم. این که خودمان را مبرا از خطا دانسته و از دیگران انتقادات تندی کنیم، منصفانه نبوده و بداخلاقی تلقی می شود. نباید خود را مطهر دانسته و دیگران را سراسر عیب بدانیم.»

انتقاد روحانیون قم از تندروی‌ها

«انقلابی و انقلابی‌گری» این نقابی است که تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم در پس آن به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را به زبان بیاورند و هر اقدامی را انجام دهند اما این رفتار نه تنها مورد قبول نیست بلکه از سوی روحانیون با سابقه نیز نکوهش می‌شود مانند آیت‌الله غروی استاد حوزه علمیه قم که درباره رفتارهای اخیر مجلس یازدهمی‌ها به جماران گفته است: « اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس جای تاسف دارد که اینگونه تند و تیز و با ادبیات بد برخورد می کنند، این مواضع در دنیا و رسانه های بیگانه بازتاب پیدا کرده و تنها دشمنان اسلام و آمریکا و صهیونیسم شاد می شوند. متاسفانه مجلس یازدهم تاکنون نه تنها با دولت انگونه که باید همکاری نکرده، بلکه در برابر دولت قرار گرفت و مشکلات مردم بیشتر شد و قاطبه علما و عقلای حوزه های علمیه از حرکت های افراطی اخیر استقبال نمی کنند، بلکه انتقاد هم دارند.»

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • ایرانی
    0

    لیاخوف کجایی که وجودت خیلی لازمه !!!!!!!!!

  • بهمن امامیان
    0

    این مجلس جای تاسف دارد واقعا.آبروی ایران را برده

  • مرضیه
    0

    به افزایش قراردادهای عجیب غریب باشگاه استقلال تهران ورود کنید قراردهیا نجومی بالای ده پونزده میلیاردیشون

  • عباسی
    0

    نماینده ای که با پنج هزار رای بره مجلس بهتر از این نمیشه . رییس مجلس خودش با دویست هزار رای رفته مجلس . اینها نماینده های قشر لمپن جامعه هستن پس خودشون هم لمپنن

  • سعید
    0

    دمش گرم حاج آقاذوالنوری؛اگر100نفرمثل ایشون داشتیم الان اوضاع مملکت این گونه نبود.

  • ناشناس
    0

    شاید مردانی هستند که به وظیفه خود آگاه هستند وبه خاطر فشاری که از بالا وارد شده وامکان بر خورد قانونی را از مجلس سلب کرده می خواهند از زیز دین قسم خود بیرون بیایند

  • علی
    0

    دولت ومجلس تعطیلللللللللللللللللللللللللللللللللل

  • کاربر ناشناس
    0

    نه حرکت دولت روحانی خیلی تنده میخوان حرکتش رو کند کنند واقعا چه آدمایی پیدا میشند

  • افشین
    0

    نویسنده متن آیا از فحشها و ذلتهایی که مردم مظلوم وضعیف به خاطر فشار اقتصادی میخورند خبر داری فقط رییس جمهور وظریف انسانند وباید بهشون توهین نشه اینا هشت ساله باعث اینهمه ذلت شدن اعدام وفحش خیلی برای اینها کمه خیییلی کمه

  • مجمود
    0

    اونایی که می گن نمایند تعداد اقلیت هستند باید ........در انتخابات شرکت می کردند

  • محمدی
    0

    همگان باید روزی به خدا ومردم پاسخگو باشند.

  • سرمد
    0

    ما برده رسانه ها شدیم ،بردگی مدرن مجلس قبلی بدترین خیانت هارو در حق ملت کرد ولی چون رسانه ها با اونها بودند انقدر هجمه بر علیه مجلس وکیل الدوله نبود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاملا درسته

  • ن
    0

    چاله میدونه مجلس نیست امان از این حزب بازیها هیچ کس به فکر مردم نیست

  • علی
    0

    حرف دل مردم رو میزنند. من آرزوی مرگ ندارم ولی آرزوی سرنگونی را دارم

  • امید
    0

    این همون مجلسیه که بدون هیچ دلیل محکمه پسندی دکترتاج گردون رو از نمایندگی سلب کردو یک شهر رو ازداشتن نماینده ای که ازجان و دل برای شهر و دیارش کم نذاشته بود محروم کرد و جناب زاکانی کبیر فرمودند خوب تاج گردون تمام شد و ریشه فساد خشکید ازفردا بریم برای معیشت مردم،از دروغ بزرگت ماهها میگذره آقای زاکانی،معیشتت رو هم دیدیم مرغ ۲۰هزارتومانی وگوشت ۱۲۰هزارتومانی...

  • راز
    0

    متاسفانه فقط فحش دادن بلدن هیچ کار دیگه ای بلد نیستن این همه زور زدین رفتین مجلس فقط برای جیب خودتون راست میگین مشکلات و حل کنین واقعا مردم تحت فشارن

  • اکبر
    0

    از دید شما هم کاسه دولت دزد بعید نیست که انتقاد یک نماینده شجاع از دولت دزد دروغ گو‌ که هفت و نیم سال بر اثر بی کفایتی و خیانت به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران همه را به باد فنا داد وبه همه منتقدین فحاشی کرد همه را بیسواد و جهنمی لقب داد واینکه که مجلس انقلابی دست به کار شده و می خواهد ایران اسلامی را نجات دهد شما در بوق و اورانیومی لعنت بر منافین

  • متفاوت
    0

    آتاترک که از او به عنوان جنایتکار نام می برند مبلغان مذهبی را جمع کرد و گفت، کشاورزان برای ما گندم و برنج و... کشت می کنند دامداران گوشت و لبنیات خیاطان لباس و کفاشان، کفش، شما چه تولیدی دارید روحانیان گفتند ما برای شما و مردم دعا می کنیم، آتاترک آنها را به یک سفر دریایی با کشتی مهمان کرد و به یکی از ملوان ها سفارش کرد که تا از ساحل فاصله گرفتند کشتی را سوراخ کند، و او نیز چنین کرد وسط دریا وقتی آقایان کشتی را سوراخ شده دیدند بر سر خود زدند که ای داد الان خواهیم مرد، آتاترک به آنها گفت شما دعا کنید، گفتند دعا فایده ندارد باید آبها را از کشتی خارج کنیم و به سرعت به ساحل برگردیم، آتاترک دستور داد تا سطل ها را به دست آقایان دادند و بی وقفه آب را از کشتی بیرون رانده و با سرعت و قبل از غرق شدن کشتی به ساحل بر گشتند و از فرط خستگی همه به گوشه ای افتادند.... آتاترک رو کرد به آنها و گفت حالا فهمیدید که ما به دعا کن نیازی نداریم باید کار کنید، حالا حکایت ماست چون حضرات حال کار و زحمت ندارند سیر صعودی و درآمد زایی را به دلال صفتی سوق دادند... به راستی که در حال حاضر نیاز به یک آتاترک برای ایران به شدت احساس می شود....

  • داود
    0

    آقایان نماینده شما در این دوره با کمترین رای ملت به مجلس راه یافتید.و الان در مجلس فقط نیت شما خراب کردن ریس جمهور محبوب هستید. اگر الان وزارت کشور اجازه راهپیمایی به طرفداران شما نمایندگان بدهد.کسی از شماها طرفداری نمی کند و باز در اقلیت هستید.ولی اگر این اجازه را به طرفداران دولت بدهد .خواهید دید در خیابانها جمعیت پر میشود و به طرفداری دولت و علیه شما نمایندگان شعار میدهند/شما نمایندگان در این مدت چه خدمتی به مردم کردید.شما حتا به سخنان رهبر که همه را به آرامش دعوت میکند .لبیگ نگفتید/پس دست از توهین بردارید

    نظرات شما -
    • آزاده
      0

      اقا داوود چقدر ارز دولتی گرفتی که اینقدر تملق داری !

    • محسن
      0

      کاملا قابل پیش بینی بود. اینها ذاتا بی ادب هستند.ذاتا فحاشی می کنند. سواد که ندارند پیشنهاد و راهکار به کابینه ارائه کنند.حتی میتوانند لایحه را مستقیما به تصویب برسانند. کو؟ کدام لایحه؟ کدام قانون؟کدام اصلاح؟ به خدا قسم اینها سواد ندارند.متاسفم برای آنهایی که به این بی ادبان رای دادند. پیش بینی شده بود که این دوره کوتوله های سیاسی به مجلس راه می یابند.کوتوله های بی ادب.

  • نادر
    0

    خبر فوری ، امروز زاد روز شاهنشاه نادر شاه افشاره ، اگر شرافت داری از اون گزارش بگذار ، عوض این دوزاریها!

  • ناشناس
    0

    بابا ببینید اقا چی میگه. همنو انجام بدید البته اگر واقعی ولایتمدار هستید ادم یادخوارج ومولا علی ع میفته

  • .....
    0

    چاره ای نیست جز آنکه نسل جدید انقلابی باسواد و متعهد رااموزش ومسئولت داد نسل پیر فرتوت ومال اندوز را کنار گذاشت نسل ملاحظه کار و محتاط موجب عدم شرکت همگانی در انتخابات شد دهها سال است که شورای رقابت اتحادیه مسکن و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و.... بین عده ای معدودی می چرخد باید مسئولین جدید را دید تغییرات موجب رشد و بالندگی میشود اما تازمانی که سازنده وتاجر بامسئول ان در اداره یکی است مجری و ناظر یکی است سازنده و قیمت گذاری یکی است انتظاری بهتر ازاین نباید داشت

  • دد
    0

    اینها رفتن که بازار خودرو درست کنن سهمیه دناپلاس دادن رفتن مسکن درست کنن سهمیه ۲۰۰میلیونی گرفتن اینها فقط به فکر منافع خودشون هستن به خاطر که دهن مردم ببندند میگن ما این کار و کردیم اگر راست میگین واقعا دمو کراسی دارین جلسات روعلنی برگزار کنید مگر نمیگین خانه ملت یا شاید خانه ذلت باشه

  • ناشناس
    0

    نمایندگان برسرپوش گذاشتن رو گندکاراشان اون ازماشین واین ازواکسن وحقوق نجومی شان میان پیله میکنن رو روحانی بابا اگرعرضه داریدبریدبرای تسکین دل مردم بین استان وروستاهای خودتان بگردید

  • داریوش
    0

    با این شلوغکاریا باز هم دولت برنده انتخاباته. مظلوم نمایی هم میکنه و میگه ملت دیدید چقد به ما توهین کردن. ظلم کردن و نذاشتن برا شما کاری انجام بدیم!!!! یاد توابین میفتم..

    نظرات شما -
    • مراد
      0

      سلام آنهایی که غوغا سالاری میکنند همه توی تیم دولت هستند ، پاس گل به دولت می دهند برای کار کردن صحیح نیاز به فحاشی نیست

  • سیدمرتضی احمدی
    0

    آخی که ابن رئیس جمهور چقدر مظلوم واقع شده با این خدمات برجسته واستثنائی

  • صابر
    0

    این است نتیجه بیسوادی ودکترای تغلبی. شما ها که این همه هیاهوی می کنید یادتان باشد نماینده 10%مردم هستید.کسی به شماها به جز ایل وتبار خودتان رأی نداده . لازم نکرده از حق مردم دفاع کنید شما که وام نمایندگی گرفتید واکسن آنفلانزا هم که زدید ماشین اتومات هم که تحویل گرفتید بروید مسافرت.ومردم را به حال خودشان بگذارید بروید.....

  • مهدی
    0

    حرف حق تلخه

  • باور
    0

    به ما یاد داده اند .یا مرگ بر فلانی بکوبیم ..یا یکی را اعدام کنیم .مجلس هم بعد از چهل سال تازه انقلابی شده .شروع کرده به اعدام کردند

  • قلندر
    0

    یاد فیلم چند میگیری گریه کنی افتادم .مجلس مجلس انقلابی نه نه تو افتضاحی.مرگ بر ساواکی این نو کیسه ها را بایستی در تنور انداخت چا.له.می.دو.نی.ها.ننگتان

  • بصیرت
    0

    وقتی که دولت ظالم، مظلوم می شود، می خوان ناکارآمدی خودشو نو به مجلس انقلابی نسبت بدهند، بابا عجب رویی دارین واقعا، رو نیست سنگ پای قزوینه پس کارنماینده چیه؟ با این مدیریت غلطتون باید حتما مردم بریزند توی خیابونا که دشمن سوء استفاده کنه؟

  • اهوازی
    0

    سلام دیلا ساعت چنده؟

  • Sia
    0

    این رفتارا یه نوع سوپاپ اطمینانه . میخوان یکم دل مردم خوش باشه که آره فلانی ، فلان حرف و گفت . همش عوامفریبیه همین .

  • ازادی وطن
    0

    بزرگترهاگفتن وشنیدم که هرجای دیوها وشیاطین با یکدیگرجنگیدن دخالت نکید ای بندگان خوب خدا فقط نظاره گرباشیدکه جنگ شیاطین نیزمسلحتی وبرای فریبکاری مردم است باارزوی ازادی وطن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها