استفتاء جدید از رهبر انقلاب درباره کرونا و رفت و آمدهای خانوادگی


1 آبان 1399 - 10:36
5f9129bb3704e_5f9129bb37051
رهبر انقلاب اسلامی به استفتائاتی درباره کرونا پاسخ فرمودند.

متن استفتائات به شرح زیر است:

سوال: اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟

جواب: اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند.

سوال: حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟

جواب: از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد.

رهبر انقلاب اسلامی به استفتائاتی درباره کرونا پاسخ فرمودند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f9129bb3704e_5f9129bb37051
1 آبان 1399 - 10:36

متن استفتائات به شرح زیر است:

سوال: اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟

جواب: اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند.

سوال: حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟

جواب: از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد.

منبع: ایسنا

70

نظرات 8
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
فهیمه 3 11 پاسخ 1399/8/1 -16:12

کاش مردم و مسوولین به همه ی حرفای رهبر گوش میدادن .خداییش مملکت گلستان میشد

ایرانی 8 4 پاسخ 1399/8/1 -15:33

مگر در قرن 12 هجری هم کسی هست مقلد باشه؟! مگر خودتان عقل و شعور ندارید؟!

شهروند 6 1 پاسخ 1399/8/1 -14:48

راستی استفتا کنيد که با انسان هائی که تا اين حد درکشان پائين است و برای مبارزه با بيماری جهانی ويروسی و کشنده کرونا با اين همه توصيه های جهانی و تلويزيونی و فضاهای مجازی باز هم برای مراقبت از خود و اطرافيانشان نياز به استفتا دارند. چه برخوردی باید بشود.

آتنا 11 27 پاسخ 1399/8/1 -13:10

سایه تون روی سرمون مستدام آقا جان .فالله خیرا حافظا

مردم 1399/8/1 -15:00

سلام جانم فدای رهبر عزیز، بخدا ما قدر تورو نمی دانیم

علی 6 0 پاسخ 1399/8/1 -12:41

اگه کسی بدونه کروناداره وبدون ماسک جایی بره باعث مرگ کسی بشه بخشش نداره

امید 12 6 پاسخ 1399/8/1 -11:54

مگر خودتان شعورندارید نمیدانید که نباید یه رفت وآمد فامیلی بروید در زمان کرونا؟ حتما باید رهبر فتوا بده نرید!

کاربر ناشناس 1 2 پاسخ 1399/8/1 -11:53

کرونافعلا شده مثل ارازول وباش وقاچاقچی که دست برندارنیست

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
پیشنهاد ما
توضیحات روحانی که اظهاراتش جنجال به پا کرد/ نگفتم طلاب کاخ‌نشین باشند، طلبه حقوقی می‌گیرد که حتی نمی‌تواند به دیدار پدرش برود
ناو اقیانوس‌پیمای ایرانی که تمام معادلات آمریکا را به هم می‌ریزد / راهبرد جدید دفاعی برای حفظ امنیت خلیج فارس / عکس
ستاد ملی مبارزه با کرونا: 2میلیون و 500 هزار شغل تعطیل است/حمل و نقل عمومی محدودیت فعالیت ندارد/از طریق اتاق اصناف به تمام واحدها اطلاع رسانی شده است
۳ میلیون نفر سرباز فراری داریم!/ پیشنهاد جدید، سربازی داوطلبانه و افزایش ۹۰ درصدی حقوق کادری‌هاست/ مالیات تامین امنیت، گره گشاست/ پارتی‌بازی از بین می‌رود/ سربازی اجباری معنا ندارد
اطلاعاتی جالب از دفاع مقدس؛ از کوچک‌ترین شهید تا مسن‌ترین رزمنده با ۱۰۵ سال سن‌/ شهناز، نام اولین شهید زن / تلخ‌ترین روز جنگ چه روزی بود؟
رضاشاه فراماسون نبود / چرخش پهلوی اول به‌سوی آلمانها با چراغ سبز انگلیس بود / قاجارها هم به‌دنبال توسعه ایران بودند ولی نگذاشتند / رضاخان به مجلس می‌گفت طویله! / رضاشاه نمی‌رفت، انقلاب می‌شد