معاون پرورشی و فرهنگی استان کرمان:

۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" در کرمان ارسال شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود ۱۲ هزار اثر تاکنون به دبیرخانه کشوری نخستین جشنواره فرهنگی - هنری

۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" در کرمان ارسال شد

صدیقه مرادی با بیان اینکه نخستین جشنواره فرهنگی - هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می شود افزود: آثار ارائه شده فرهنگیان و دانش آموزان کشور به این جشنواره در رشته های شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی، نقاشی و سایر رشته ها بوده که قابل ذکر است، تعداد آثار ارسالی ۲ برابر این تعداد است اما با توجه به این که در محورهای تعیین شده نبوده اند برای داوری پذیرفته نشده اند.

وی اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزانی که تمایل به شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" را دارند، تا ۱۰ آذر ۹۹ می توانند آثارشان را به کانال جشنواره، در شبکه شاد به نشانی Alamdar۹۹ @ ارسال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر هدایت تحصیلی مناسب ویژه دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول تاکید کرد و گفت: مشاوره های تلفنی از طریق "صدای مشاور" در تقویت روحیه دانش آموزان و کمک به حل مشکلات روحی و عاطفی خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر بوده اند.

مرادی از شکل گیری "باشگاه هنرهای نمایشی کشور" در استان کرمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این باشگاه با حضور حداکثری فرزندان هنرمند این سرزمین، پرتوان و باقدرت کار خود را پیش برد و زمینه رقابت سالم این عزیزان فراهم شود.

وی گفت: طرح"یاریگران زندگی" در ۶۰ درصد مدارس استان کرمان باید اجرا شود و بر برگزاری یادواره های شهدا، پیش اجلاسیه های نماز با راهبرد "مسجد، منزل، مدرسه" و فراخوان "پرسش مهر" تاکید می شود.

مرادی با بیان این که با توجه به شرایط اپیدمی کرونا فعالیت های پرورشی کاهش پیدا نکرده است، اظهار داشت: امسال برنامه "مصباح الهدی" با محوریت شخصیت و کرامات حضرت امام سجاد (ع) برگزار می شود و ۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی نیز طی برنامه ها و جشن های مجازی قرآن آموزی، کتاب های قرآن خود را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها