۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۸ تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

روح‌الله غلامی روز چهارشنبه اظهار داشت: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

وی افزود: وعده عراقی‌ها برای بازگشایی مرز تجاری مهران در ابتدا ۲ روز از هفته عملی شد که با رایزنی های مدیریت ارشد استان با مقامات عراقی این زمان به چهار روز در هفته و سپس به تمام روزهای هفته و روال عادی فعالیت خود رسید.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هر روز کاری تعداد ۲۵۰ دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می شوند.

به گفته وی اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آنسوی مرز است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها